چگونه از قشم به کیش برویم؟

به گزارش پیامک خنده، جزیره قشم و جزیره کیش هر دو از جزایر گردشگری محبوب در کشورمان هستند که هر یک با برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری، سفر جذابی به حاشیه آب های نیلگون خلیج فارس برای مهمانان این منطقه ها جنوبی می سازند. برای کسانی که دوست دارند در سفر به جنوب کشور، از هر دو این جزایر تماشا نمایند، ضروری است تا فاصله قشم تا کیش و مسیرها را بدانند. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم شما را با نحوه سفر از قشم به کیش آشنا کنیم.

چگونه از قشم به کیش برویم؟

خرید بلیط هواپیما تهران کیش

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

به طور کلی، فاصله آبی جزیره قشم تا جزیره کیش، حدودا 195 کیلومتر است. طی کردن این مسیر دریایی تنها با شناورها و کشتی ها امکانپذیر می گردد. از آنجا که مسیر مستقیم از قشم به کیش وجود ندارد، باید از قشم خود را به یکی از بندرها رسانده و از آنجا به کیش بروید.

اگر می خواهید بدانید مسافت قشم تا کیش با کشتی چقدر است، باید بگوییم از بندر لافت در شمال غربی جزیره قشم تا بندر آفتاب در جزیره کیش، حدودا 280 کیلومتر راه است. اگر این مسیر را با شناورهای مسافربری بروید، یک ساعت و نیم تا دو ساعت و نیم در راه هستید و اگر با شناورهای لندینگ بروید، 2 تا 3 ساعت طول می کشد. با لندینگ کرافت هم بیشتر از 3 ساعت در راه خواهید بود.

پس از رسیدن به بندر تا خود را به جزیره برسانید، 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. بنابراین باید بدانید سفر از قشم به کیش یا از کیش به قشم مجموعا حدود 7 ساعت و نیم طول می کشد. به راحتی می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، پس از اینکه از تفریحات کیش نهایت لذت را بردید، راهی جزیره زیبای قشم شوید.

راه های سفر از قشم به کیش

همانطور که گفتیم، تنها راه رفتن از جزیره قشم به کیش، سفر دریایی است که یکی از آنها به وسیله بندر آفتاب است. اما از مسیر بندر چارک نیز می توانید از قشم به کیش بروید. در ادامه هر دو مسیر را توضیح می دهیم.

سفر از قشم به کیش از مسیر بندر چارک

مسیر بندر چارک حدودا 5 کیلوکتر نزدیکتر از مسیر بندر آفتاب است. برای طی این مسیر، مسافران ابتدا از قشم تا بندر پل را از راه دریایی طی می نمایند که حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد، سپس از بندر پل به صورت زمینی خود را به بندر چارک می رسانند که این مسیر هم دو و نیم تا سه ساعت طول می کشد. در نهایت، از بندر چارک با شناورهای دریایی یک ساعت و نیم تا دو ساعته خود را به کیش می رسانند.

سفر از قشم به کیش از مسیر بندر آفتاب

همانطور که پیشتر گفتیم، از مسیر بندر آفتاب باید از قشم با مسیر دریایی به بندر پل رفته و سپس به صورت زمینی به بندر آفتاب بروید و از آنجا با شناورها خود را به کیش برسانید. مسافت در این مسیر از قشم تا بندر پل 14 کیلومتر، از بندر پل تا بندر آفتاب 230 کیلومتر و از بندر آفتاب تا کیش 35 کیلومتر است.

سفر هوایی از قشم به کیش

اگر قصد دارید مسیر قشم به کیش را با هواپیما طی کنید، باید بدانید که در حال حاضر پرواز قشم به کیش و برعکس وجود ندارد. تنها راهی که می توانید به وسیله سفر هوایی از قشم به کیش بروید، این است که ابتدا بلیط هواپیما کیش یا بلیط هواپیما قشم را بخرید، سپس مسیر بین این دو جزیره به وسیله راه دریایی طی کنید.

سفر زمینی از قشم به کیش

شما می توانید با ماشین شخصی به هر یک از این دو جزیره سفر کنید. بدین صورت که با ماشین شخصی به بندر عباس می روید و از آنجا بلیط اتوبوس دریایی قشم به کیش را برای خود و اتومبیل خریداری می کنید. از راه دریایی خود را به بندر پل می رسانید و سپس با خودرو خود از راه زمینی به بندر چارک می روید. از آنجا هم باید برای خود و خودرو شخصی تان بلیط کشتی خریدای کنید و با کشتی از بندر چارک به جزیره کیش بروید.

سفر ریلی از قشم به کیش

برای اینکه سفر شما از قشم به کیش با هزینه کمتری انجام گردد، می توانید با اتوبوس یا قطار خود را از هرجای ایران به بندرعباس برسانید و از آنجا با کشتی یا لنج به جزیره قشم یا جزیره کیش بروید.

سفر به کیش و قشم از بندرعباس

وقتی با اتوبوس یا قطار یا هواپیما خود را به بندرعباس رساندید، برای سفر به قشم از راه بندرعباس، ابتدا باید خود را به اسکله شهید حقانی در بندرعباس برسانید، از آنجا می توانید سوار قایق های تندرو شوید و خود را به قشم برسانید. برای رفتن به کیش هم همانطور که گفته شد، از قشم به بندر پل و سپس به بندر چارک می روید و سپس با سفر دریایی خود را به کیش می رسانید.

برترین مسیر از قشم به کیش

سفر از قشم به کیش راه های زیادی دارد. از شهر خودتان به روش های گوناگونی می توانید خود را به قشم برسانید و از آنجا با سفر دریایی و زمینی به کیش بروید. به همین روش از کیش به قشم با لنج می توانید سفر کنید.

اینکه کدام مسیر و کدام روش را برای سفر خود انتخاب می کنید، بستگی به علایق و اولویت های شما دارد. اگر ترجیح می دهید زمان کمتری را در سفر باشید، با خرید بلیط هواپیمابه یکی از مقاصد کیش یا قشم بروید و از آنجا با روش هایی که گفته شد، از یکی از این دو جزیره خود را جزیره دیگر برسانید.

برای سفر از قشم به کیش، برترین روش سفر از راه بندر چارک است. در این مسیر شناورهای بیشتری در مسیر کیش به قشم و برعکس در حرکتند و سرعت این شناورها نیز بیشتر است.

اگر تصمیم گرفتید که از کیش مسیرتان را به سمت این جزیره معروف جنوب کشورمان تغییر دهید، حتما راهنمای سفر به قشم را بخوانید تا اطلاعاتی کامل درباره این منطقه کسب کنید.

یک سفر خاطره انگیز به جزایر خلیج فارس

تماشای آب های نیلگون خلیج فارس را نباید از دست داد، فرقی نمی کند مقصد قشم باشد یا کیش، این دریای زیبا و مردمان خونگرم خطه جنوب کشور، در هر حال به یادماندنی ترین سفر را برایتان می سازند.

برای سفر هوایی به یکی از این دو جزیره، خرید بلیط هواپیما را انجام دهید و برای سفر دریایی با لنج بین این دو جزیره، پیش از سفر، برنامه های حرکت شناورها را پرس و جو کنید و برای آغاز سفر برنامه ریزی کنید.

برای اطمینان بیشتر بابت محل اقامت خود در هر یک از این دو جزیره، می توانید رزرو هتل کیش و حتی قشم را در خبرنگاران با برترین قیمت انجام دهید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2121

به "چگونه از قشم به کیش برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از قشم به کیش برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید