پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام

به گزارش پیامک خنده، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سیستم بارشی شدید رگباری وارد این استان می گردد که براساس مطالعه نقشه های جغرافیایی میزان بارش های این سیستم بین 25 تا 50 میلیمتر تخمین زده شده است.

پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی میهن پرست، شنبه 9 فروردین در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این سامانه بارشی که از بامداد امروز فعالیت خود را شروع نموده است، اواخر روز یکشنبه از آسمان استان ایلام خارج می گردد.

وی اضافه نمود: بارش های این سیستم به صورت رگباری و نقطه ای و همراه با رعد و برق است و در عصر امروز به شدت بارش ها اضافه می گردد و دامنه پراکنش آن کل استان را در بر می گیرد که بر اساس بارش های نقطه ای میزان بارش ها متغیر است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: رگبار، رعد و برق، صاعقه، وزش شدید باد، مه گرفتگی در گردنده ها و بارش تگرگ در مناطق مستعد از پیامدهای جوی این سامانه است.

وی گفت: طغیان رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر، کندی در تردد، لغزندگی مسیرها، کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها به علت مه گرفتگی از مخاطرات این سیستم بارشی است.

میهن پرست یادآور شد: عشایر در صورتی که در حال کوچ هستند از اتراق در حاشیه رودخانه ها اجتناب ورزند و دامداران نیز از چرای دام خود در ارتفاعات خودداری نمایند و رانندگان هم از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند و کشاورزان و مرغداری ها مخاطرات بارش های تند رگباری و صاعقه را جدی بگیرند.

وی اضافه نمود: با خروج این سامانه از استان در روز یکشنبه، از روز دوشنبه 11 فروردین سامانه جدیدی وارد ایلام می گردد که اطاعات در خصوص این سیستم بارشی در روزهای آینده اطلاع رسانی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 772

به "پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید