هشدار بارندگی به 5 استان؛ آماده باش برای احتمال باران و باد شدید

به گزارش پیامک خنده، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی درمورد احتمال بروز مداخلات جوی از آماده باش امدادگران این جمعیت در پنج استان کشور خبرداد.

هشدار بارندگی به 5 استان؛ آماده باش برای احتمال باران و باد شدید

به گزارش خبرنگاران، صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، گفت: برابر پیش بینی اجرا شده و نیز هشدار صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، رگبار و وزش باد از عصر امروز در منطقه ها نیمه غربی هرمزگان، جنوب و غرب فارس، شمال زنجان و جنوب اردبیل، پیش بینی می گردد. بعلاوه برای روز یکشنبه نیز احتمال بارش های رگباری و وزش باد در جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان، جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی وجود دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: به همین دلیل امدادگران و پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این پنج استان کشور به حالت آماده باش درآمده و امکانات و تجهیزات لازم برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیز باید یکسری نکات و موارد را رعایت نمایند، گفت: بر این اساس در هنگام بارش باران، مردم باید از حضور و استقرار در حاشیه رودها و مسیل ها و بعلاوه صعود به ارتفاعات پرهیز نمایند. درهنگام وزش باد شدید نیز پرهیز از قرارگرفتن در لبه پشت بام و نقاط مرتفع، عدم پارک خودرو و قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال، سازه های ناپایدار و تابلوهای تبلیغاتی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2242

به "هشدار بارندگی به 5 استان؛ آماده باش برای احتمال باران و باد شدید" امتیاز دهید

3 کاربر به "هشدار بارندگی به 5 استان؛ آماده باش برای احتمال باران و باد شدید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بارندگی به 5 استان؛ آماده باش برای احتمال باران و باد شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید