نام کانادا در لیست نظارت حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش پیامک خنده، تصویب قانون محدودیت تظاهرات که در استان کبک کانادا اجرا شده، علاوه بر نقدها داخلی، موجب شده تا این کشور در لیست نظارت حقوق بشر سازمان ملل نیز قرار بگیرد.

نام کانادا در لیست نظارت حقوق بشر سازمان ملل

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارشسرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، امروز از کانادا به دلیل تصویب قانون محدودیت تظاهرات که در استان کبک و با هدف اتمام تظاهرات های دانشجویان انجام گرفت، انتقاد خواهد نمود.

ناوی پیلای بالاترین مقام سازمان ملل در امور حقوق بشر، امروز قرار است گزارش خود را در شورای 47 کشوری حقوق بشر سازمان ملل، ارائه دهد.

وی عنوان نموده است: تحرکاتی که در جهت محدود کردن آزادی تجمعات انجام می گردد، همچنان مرا نگران می نماید، همانگونه که در خصوص استان کبک کانادا و تظاهرات دانشجویان انجام گرفته است.

پس از آنکه دانشجویان کانادایی در اعتراض به افزایش شهریه ها، بیش از 3 ماه به تظاهرات خود ادامه دادند، دولت محلی استان کبک قانونی را موسوم به لایحه 78 تصویب کرد که بر اساس آن انجام تجمع و تظاهرات های مردمی محدود شد. هرچند که با وجود تصویب این قانون، تظاهرات ها همچنان ادامه یافته و وارد ماه چهارم خود شده، اما پلیس با استناد به این قانون توانسته بیش از 1500 نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کند. بسیاری بر این عقیده اند که این قانون بیش از حد محدودکننده بوده و موج نقض حق تجمعات می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 794

به "نام کانادا در لیست نظارت حقوق بشر سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام کانادا در لیست نظارت حقوق بشر سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید