موزه مردم شناسی کنگاور احیاء می گردد

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر پایگاه معبدتاریخی آناهیتا گفت: برای نوروز 1399 موزه مردم شناسی کنگاور احیاء و راه اندازی می گردد.

موزه مردم شناسی کنگاور احیاء می گردد

مرتضی گراوند در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تعطیلی موزه مردم شناسی و باستان شناسی کنگاور از سال 1393، اظهارکرد: علیرغم اینکه کنگاور شهر ورودی و تاریخی مهمی در استان است، اما موزه مردم شناسی و باستان شناسی آن طی پنج سال گذشته بنا به دلایلی تعطیل بوده است.

وی اضافه نمود: از چند مدت پیش طرحی را برای احیاء موزه مردم شناسی و باستان شناسی شهرستان در داخل ساختمان اداری معبد آماده کردیم که رقم اعتباری بالایی می خواهد.

مدیرپایگاه معبد آناهیتا افزود: باتوجه به اینکه تامین هزینه یک میلیارد تومانی راه اندازی موزه مردم شناسی، باستان شناسی و ساماندهی معبد امکانپذیر نبود، طبق برنامه تا نوروز سال جاری تنها موزه مردم شناسی که اعتبار کمتری می خواهد را احیاء می کنیم.

وی گفت: برای احیاء موزه باستان شناسی و ساماندهی معبد نیز رایزنی هایی را با وزیر میراث فرهنگی انجام دادیم که ایشان تاکید نمود اگر استان 500 میلیون تومان را تامین کند، نصف دیگر اعتبار را نیز وزارتخانه تامین خواهد نمود.

گرواند ادامه داد: البته برای نوروز سال جاری کوشش نموده ایم تا بتوانیم حداقل یک موزه کوچک باستان شناسی را در ساختمان نمایشگاه عکس معبد راه اندازی کنیم و بخشی از کارهای آن را نیز انجام داده ایم.

وی تاکید نمود: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کشورهای آفریقایی در فضاهای کمی که در محوطه های تاریخی در اختیار دارند، موزه های باستان شناسی کوچکی راه اندازی می نمایند.

مدیرپایگاه تاریخی معبد آناهیتا بابیان اینکه این موزه می تواند سطح آگاهی جوامع محلی را درخصوص باستان شناسی بالا ببرد، بیان کرد: در نظر داریم در این موزه تعدادی از مواد فرهنگی و اشیاء سنگی و سفالی کشف شده در داخل شهرستان را در معرض نمایش بازدیدنمایندگان قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 751

به "موزه مردم شناسی کنگاور احیاء می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مردم شناسی کنگاور احیاء می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید