مدیاتک با تراشه Dimensity 2000 رکورد AnTuTu را جابه جا کرد

به گزارش پیامک خنده، مدیاتک در کنار کوالکام یکی از مهم ترین شرکت های فعال در حوزه چیپست های موبایل محسوب می شود که شرکت های مختلف از تراشه های ساخت آن بهره می برند. اگرچه تا همین چند سال پیش محصولات مدیاتک به عنوان تراشه های ضعیف در نظر گرفته می شدند، اما این شرکت پیروز شده کیفیت آن ها را متحول کند. در همین رابطه، جدیدترین چیپست پرچم دار مدیاتک موسوم به Dimensity 2000 در بنچمارک AnTuTu رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

مدیاتک با تراشه Dimensity 2000 رکورد AnTuTu را جابه جا کرد

مدیاتک هر ساله چندین تراشه نو راهی بازار می کند ولی در میان آن ها، تراشه های سری Dimensity از بیشترین قدرت و امکانات بهره می برند. همچنین مدیرعامل مدیاتک به تازگی اعلام کرده که این شرکت در حال حاضر بزرگ ترین سازنده چیپست های موبایل محسوب می گردد که از رشد شگفت انگیز مدیاتک خبر می دهد.

در هر صورت یکی از مشهورترین افشاگران نتایج بنچمارک چیپست Dimensity 2000 را منتشر کرده که در کمال تعجب، رکورد نوی در سایت AnTuTu محسوب می گردد. این چیپست در بنچمارک فوق پیروز به ثبت امتیاز 1002220 شده و برای مقایسه باید بگوییم که هیچ کدام از گوشی های مجهز به اسنپدراگون 888 پلاس پیروز به عبور از مرز 900000 نشده اند.

این افشاگر اعلام کرده که بنچمارک فوق روی یک گوشی ویوو اجرا شده که این یعنی به احتمال زیاد ویوو در آینده نزدیک از اولین گوشی مجهز به چیپست Dimensity 2000 رونمایی خواهد کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده، این چیپست بر مبنای فناوری ساخت 4 نانومتری تولید شده است. یک چیپست 4 نانومتری در مقایسه با تراشه 5 نانومتری از فناوری ساخت پیشرفته تری بهره می برد اما هیچ ارتباط مشخصی بین ویژگی های پردازنده و عدد اختصاص داده شده برای آن وجود ندارد. اما شرکت های سازنده تراشه ها برای اینکه تفاوت فناوری ساخت را بهتر منتقل کنند، از واحد نانومتر برای این کار بهره می برند.

گفته می گردد Dimensity 2000 از یک هسته Cortex-X2 با سرعت 3 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A710 و 4 هسته A510 بهره می برد. گویا اسنپدراگون 898 و اگزینوس 2200 هم مبتنی بر هسته Cortex-X2 با همین سرعت 3 گیگاهرتز هستند. این یعنی هر سه تراشه از نظر پردازنده تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهند داشت و پردازنده گرافیکی به عنوان مهم ترین ویژگی عرض اندام خواهد کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیاتک طی سه ماهه سوم سال جاری پیروز به تصاحب 56 درصد از بازار شده که از رشد 72 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد. معروفیت این شرکت بیشتر به ساخت تراشه های مقرون به صرفه برمی گردد اما حالا با ساخت تراشه های قدرتمند، می خواهد در این زمینه به رقیب قدرتمندی برای کوالکام تبدیل گردد. باید ببینیم آیا در چند سال آینده در بازار تراشه های پرچم دار هم می تواند کوالکام را کنار بزند یا نه.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1851

به "مدیاتک با تراشه Dimensity 2000 رکورد AnTuTu را جابه جا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک با تراشه Dimensity 2000 رکورد AnTuTu را جابه جا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید