قهرمان شطرنج دنیا پر درآمدترین ورزشکار سال 2020 شد!

به گزارش پیامک خنده، مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج دنیا با درخشش در بازی های آنلاین شطرنج پیروز شد عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی سال 2020 را کسب کند.

قهرمان شطرنج دنیا پر درآمدترین ورزشکار سال 2020 شد!

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا در سال 2020، مگنوس کارلسن نروژی قهرمان شطرنج دنیا تصمیم گرفت در بسیاری از رقابت های آنلاین شرکت کند. نفر اول شطرنج دنیا در بیشتر رقابت های آنلاین این رشته مقام قهرمانی را با اقتدار به نام خود ثبت کرد و همین عامل باعث شد او بتواند به عنوان پردرآمدترین بازیکن ورزشی در سال 2020 شناخته گردد.

این قهرمان 30 ساله توانسته بود از سایت چس 24 (سایت آنلاین رقابت های شطرنج) بیش از نیم میلیون دلار جایزه کسب کند. این ستاره شطرنج در مجموع 510 هزار و 587 دلار را از این سایت آنلاین آن هم در زمان اوج شیوع کرونا به دست آورد.

با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد اما مسابقات آنلاین شطرنج با قدرت به کار خود ادامه داد. تعطیلی مسابقات دیگر تاثیر زیادی بر کسب این عنوان توسط کارلسن داشت.

با توجه به آمار منتشر شده، درآمد کلی بازیکنان رشته های مختلف ورزشی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بیشتر شرکت های بازی سازی در پاسخ به بحران کرونا، جایزه های خود را کاهش دادند. طبق تحقیقات صورت گرفته تعیین شد، 50 بازیکن برتر در رشته های مختلف ورزشی، حدود 76 درصد کمتر از سال گذشته درآمد کسب نموده اند.

البته باید یادآوری کرد که کارلسن تورهای 1 و 1.5 میلیون دلاری شطرنج به راه انداخته که با استقبال بی نظیر تماشاچیان و شطرنج بازان همران بوده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1418

به "قهرمان شطرنج دنیا پر درآمدترین ورزشکار سال 2020 شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان شطرنج دنیا پر درآمدترین ورزشکار سال 2020 شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید