عجیب ترین تمساح جهان، شکارچی شگفت انگیزی که در اعماق زمین زندگی می کند! ، عکس

به گزارش پیامک خنده، با اینکه سال ها است دانشمندان از وجود کروکودیل های نارنجی باخبر شده اند اما اطلاعات چندان زیادی درباره آن ها وجود ندارد. جالب تر اینکه تا دو سال پس از کشف شدنشان، کسی نفهمید که آن ها نارنجی هستند!

عجیب ترین تمساح جهان، شکارچی شگفت انگیزی که در اعماق زمین زندگی می کند! ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یکی از عجیب ترین کروکودیل های جهان، کروکودیل نارنجی است. در حقیقت تیمی پژوهشی که دنبال نشانه های زندگی انسان های نخستین به غاز آباندا در گابن رفته بود، به صورت اتفاقی این موجودات شگفت انگیز را پیدا کردند.

کروکودیل های نارنجی گابون از خانواده کروکودیل های کوتوله هستند که به ندرت طول بدنشان بیشتر از یک متر و نیم می شود. ویژگی اصلی آن ها همانطور که از نامشان پیداست، رنگ نارنجی خاص پوستشان است. به باور دانشمندان زندگی در غار و برخورد با موادی که خاصیت سفیدکنندگی دارند، سبب شده است که پوست آن ها به این رنگ درآید.

کروکودیل ها چطور به غارهای آباندا رسیده اند؟

غارهایی که کروکودیل های نارنجی در آنها پیدا شده اند به نام غارهای آباندا شناخته می شوند. غارهای آباندا در واقع از دو شبکه غار مستقل تشکیل شده اند و در کنار عجیب ترین گونه های کروکودیل جهان، محل زندگی بیش از صدهزار خفاش هستند.

دانشمندان هنوز به یقین نرسیده اند که این کروکودیل های نارنجی عجیب چطور به این غارها رسیده اند. بیشتر نقاط دسترسی غار، حفره های عمودی هستند. البته حفره های افقی هم وجود دارند که با آب پر و خالی می شوند و گمان بر این است که نخستین کروکودیل ها از طریق آن ها به غار وارد شده باشند.

شباهت کروکودیل های نارنجی به کروکودیل های کوتوله آفریقایی بسیار زیاد است اما نمی توان از تفاوت های بزرگشان هم چشم پوشید. نخستین تفاوت رنگ نارنجی بدنشان است که در نور کافی کاملا عیان می شود. دومین تفاوت در چشم های تقریبا قرمز رنگ این گونه است که احتمالا به دلیل محیط تاریک غار بینایی خوبی هم ندارند. در نهایت رژیم غذایی آن ها است که به دلیل زندگی در غار محدود به خفاش، صدف و حلزون شده است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2211

به "عجیب ترین تمساح جهان، شکارچی شگفت انگیزی که در اعماق زمین زندگی می کند! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین تمساح جهان، شکارچی شگفت انگیزی که در اعماق زمین زندگی می کند! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید