سفر به پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه آمریکا؛ شیکاگو

به گزارش پیامک خنده، شیکاگو در جنوب غربی سواحل دریاچه میشیگان واقع شده و سومین شهر بزرگ ایالات متحده محسوب می گردد. در این شهر می توانید غذاهایی با کیفیت جهانی، فعالیت های تفریحی فراوان و جوی تاثیر گذار و سرگرم کننده پیدا کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه آمریکا؛ شیکاگو

از سفر با تور کانادا زمستان 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

شیکاگو به عنوان شهر بادخیز هم شناخته می گردد. امروزه بزرگ ترین جاذبه این شهر فضاهای سبز و معماری های زیبایش هستند، مانند پارک Millennium(هزاره) که Chicago bean (بنایی نقره ای رنگ با ساختاری شبیه لوبیا) در آن واقع شده است. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل تابستان است، زمانی که دریاچه شیکاگو مملو از زندگی می گردد.

انواع هزینه ها در شیکاگو

هزینه خوابگاه

هزینه خوابگا ه های شهر شیکاگو بین 25 تا 50 دلار آمریکا به ازای یک شب اقامت در یک اتاق اشتراکی است. یک شب اقامت در اتاق خصوصی با تخت دونفره هم بین 80 تا 100 دلار هزینه در بر دارد.

هزینه اقامت در هتل

قیمت هتل ها در این شهر به ازای هر شب اقامت از 80 دلار آغاز می گردد و تا 150 دلار یا بیشتر بسته به اینکه در کدام منطقه از شهر هستید نوسان دارد.

متوسط قیمت مواد غذایی

می توانید یک وعده غذا را در رستوران های اطراف شهر با قیمت 20 دلار تهیه کنید . فروشگاه های فروش محصولات کشاورزی زیادی در سطح شهر وجود دارند که سبزیجات و میوه های تازه را ارایه می دهند، اما قیمت آن ها کمی از سوپرمارکت ها گران تر است. اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، می توانید با صرف هزینه ای بین 30 تا 60 دلار به ازای یک هفته، مواد غذایی مورد نیازتان را از فروشگاه ها تهیه کنید. برای میل کردن غذاهای ارزان تری چون همبرگر، هات داگ و پیتزا باید حدود 6 دلار به ازای هر وعده هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل

بلیط یک طرفه مترو 2/25 دلار می گردد (اگر دانش آموز یا دانشجو باشید با تخفیف به قیمت 0.75 دلار قابل خریداری است). کارت های حمل و نقل را می توان با هر قیمتی از 2 دلار تا گران ترین به ازای 100 دلار خریداری کرد . این کارت ها در هر دستگاه سکه ای در تمام ایستگاه های قطار در دسترس هستند. همچنین کارت هایی مخصوص گردشگران وجود دارد که برای چند روز خاص دسترسی نامحدود به تمام نقاط شهر را فراهم می نمایند. (1 روزه-10 دلار، 3 روزه-20 دلار، 7 روزه-28 دلار)

توصیه های برای صرفه جویی در هزینه ها

خرید مجوز عبور شهری(City Pass)

با خرید یک مجوز عبور می توان با نصف قیمت از جاذبه های عمده شهر بازدید کرد.

بهترین سرگرمی ها در شیکاگو

رفتن به اسکله نیروی دریایی

اسکله نیروی دریایی به نوعی شبیه یک محل برگزاری جشن در سطح شهر است که شامل تعدادی وسیله سواری کردن، یک چرخ و فلک، تعداد زیادی رستوران، یک تئاتر شکسپیر، تورهای قایق سواری، تعدادی باغ و حتی یک زمین گلف کوچک می گردد.

گشت و گذار در موزه موسسه شرقی(Oriental Institute)

با وجود اسمی که این موزه دارد، مجموعه ای مربوط به شرق در آن وجود ندارد و به جای آن یک مجموعه عظیم باستان شناسی از اشیا تاریخی یونان باستان را به نمایش می گذارد که هنوز هم آموزنده هستند. (به آثار درون تصویر که نگاه کنید غلط بودن این ادعا که آثار شرقی در این موزه وجود ندارد تعیین می گردد. بیشتر آثار ایرانی هستند.)

بازدید از مرکز فرهنگی شیکاگو

مکان پیشین کتابخانه عمومی شیکاگو، به خاطر موزائیک های نفیس تیفانی (نوعی پارچه) و به خصوص محل های نمایش (سالن پرستون بردلی) شناخته شده است. می توانید در مرکز فرهنگی این شهر قدم بزنید و از زمانتان لذت کافی را ببرید.

تماشای Robie House

شاهکار فرانک لوید رایت که در سال 1909 ساخت آن تکمیل شد و نمونه خوبی از طراحی چمنزار دانشگاهی محسوب می گردد. رایت در ساخت بناهای مشهور شیکاگو یاری بسیاری کرد و Robie House یکی از بهترین معماری های ساخته شده توسط این شخص به شمار می رود.

بازدید از مؤسسه هنر شیکاگو

در موسسه هنر شیکاگو می توانید از عکس های زیبا و منسوجات گرفته تا معماری های حیرت انگیز بازدید کنید. این موزه به صورت دائمی آثار هنرمندانی همچون Eva Hesse، David Hockney و Ellsworth Kelly را به نمایش می گذارد.

استراحت در پارک هزاره (Grant and Millennium)

پارک هزاره درست در راستای رو به مرکز شهر واقع شده است. این پارک عظیم مکانی عالی برای توقف کردن، پیک نیک یا دویدن به شمار می رود. همچنین مردم زیادی در اینجا مشغول بازی شطرنج می شوند. در طول تابستان تعداد زیادی کنسرت رایگان در این پارک برگزار می گردد. در ضمن بنای مشهور Chicago Bean در این مکان واقع شده است.

چیکاگو بین

بازدید از موزه تاریخ شیکاگو

موزه تاریخ، اطلاعات خوبی از تاریخ شیکاگو ارایه می دهد، به خصوص در خصوص آتش سوزی عظیمی که بیشتر نقاط این شهر را با خاک یکسان کرد.

تماشای بازی های تیم بیسبال Cubs

مردم بومی شیکاگو تعصب خاصی نسبت به تیم بیسبال شان دارند. با آن ها همراه شوید و به تماشای یک بازی بروید. خصوصا زمانی که در برابر رقیب اصلی شان یعنی تیم وایت ساکس (White Soxs) در حال مسابقه هستند. شور و هیجانی که در استادیوم حاکم می گردد بسیار دیدنی است.

پیتزاهای مشهور شیکاگو را میل کنید

در شهر شیکاگو غذاخوری ها پیتزا هایی با ظرف عمیق و بزرگ (deep dish pizza) را طبخ می نمایند. اگر حداقل یک بار از این پیتزاها میل نکنید، به نوعی سفر شما به این شهر تکمیل نمی گردد. این نوع از پیتزا توسط پیتزا فروشی Uno (اونو) که در حال حاضر رستوران زنجیره ایِ ملی به شمار می رود، ابداع شد.

قدم زدن در راستا Magnificent Mile

راستای در طول خیابان میشیگان که به خاطر طراحی مجلل بوتیک هایش مشهور است. حتی اگر تمایل به خرید های گران قیمت نداشته باشید باز هم قدم زدن در این خیابان و تماشای مغازه ها و مردم تجربه خوبی خواهد بود.

تماشای آثار هنری الهام گرفته از جنگ

موزه ملی هنر جانبازان جنگ ویتنام یک موزه غنی است اما معمولا این موزه شلوغ نیست و تعداد کمی بازدیدنماینده دارد. ویژگی های هنری این موزه توسط جانبازان جنگ ویتنام و اخیرا جنگ عراق ساخته شده است. (یادآوری خیالی از مفهوم جنگ که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.)

بازدید از موزه طبیعت

موزه طبیعت Peggy Notebaert با باغ هایی بر روی سقف و اطلاعات بیشمار در خصوص اکوسیستم اطراف شیکاگو به زیبایی هرچه تمام می درخشد. یکی از جالب ترین بخش های این موزه پناه گاه پروانه ( یک فضای محصور با هزاران پروانه)، یک آبشار و راستا هایی کشیده شده درمیان باغ ها است.

دیدار با محلی ها

شهر شیکاگو یک برنامه خوش آمدگویی بومی دارد که شامل تور های رایگان پیاده روی در محله های گوناگون می گردد. فرصت مناسبی برای تماشای بیشتر نقاط شهر از منظری خودمانی تر که خالی از لطف نیست. آیا این مطلب برای شما خوانندگان خبرنگاران مفید بوده است؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: nomadicmattمنبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 638

به "سفر به پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه آمریکا؛ شیکاگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه آمریکا؛ شیکاگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید