سفری به جاذبه های طبیعی کارواندر خاش

به گزارش پیامک خنده، خاش (نام دیگر این شهر حواش به معنی خوش آب و هوا) است یکی از شهرهای بلوچستان بزرگ بوده که در مرکز بلوچستان قرار گرفته است. چشم اندازهای طبیعی دهستان کارواندر خاش سیستان و بلوچستان بویژه نخلستان ها و جویبارهای جاری مهیای میزبانی از مسافران و گردشگران سراسر کشور است.

سفری به جاذبه های طبیعی کارواندر خاش

ظرفیت های گردشگری، آبشارها، شالیزارها و نخلستان ها در کنار جویبارهای زلال آب دهستان کارواندر به عنوان موهبتی الهی و مجذوب نماینده، در فصول مختلف سال اوقات خوشی را برای مسافران و گردشگران فراهم نموده است.

فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن ایجاب می نماید بسیاری از شهروندان اوقات فراغت خود را در مکان های سرسبز و خوش آب و هوا سپری نمایند که دهستان کارواندر با آن همه زیبایی و سرسبزی محیطی بکر و دیدنی را برای هموطنان تدارک دیده است.

احمد ریگی از شهروندان خاش گفت: در فصل گرم تابستان سفر خانوادگی به کارواندر و گشت و گذار در کنار رودخانه زیبا، نخلستان ها، آبشار و چشم اندازهای دیدنی آن لحظات خوشی را ایجاد می نماید.

محمد میر یکی از هموطنان سیستان و بلوچستانی که برای تفریح و گذراندن مرخصی تابستانی به کارواندر سفر نموده، اعلام کرد: کارواندر از مکان های مناسب برای گردش و تفریح و در امان ماندن از گرمای تابستان و سپری کردن لحظاتی خوش به همراه خانواده در زیر سایه نخلستان ها و نیزارها است.

بخشدار مرکزی خاش گفت: دهستان کارواندر در این فصل سال که فرصت انجام سفرهای تابستانی و نیز حضور خانواده ها در طبیعت است، یک مکان تماشایی و خوش آب و هوا با زیبایی ها و جلوهگری های خاص خود است.

علیرضا شهنوازان اضافه نمود: دهیاری کارواندر در سال های قبل یک مجتمع گردشگری در کنار آبشار طبیعی این روستا در میان کشتزارها و نخل های سر به فلک کشیده با امکاناتی نظیر آلاچیق، استراحتگاه ها و سرویس های بهداشتی برای گذران اوقاتی خوش ایجاد نموده که همیشه مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

وی گفت: وجود آب و هوای مناسب، کوه ها، دره ها، رودخانه ها، نقاط جنگلی و دشت های زیبا و دیدنی در منطقه کارواندر تجلیگر قدرت خداوند متعال است که دل انسان را تازه و شادابی و سرزندگی را به او هدیه می نماید.

فرماندار خاش نیز با اشاره به اینکه دهستان زیبا و دیدنی کارواندر واقع در بخش مرکزی قطب مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی این شهرستان است گفت: دهستان کارواندر با جذابیت های خاص و مردم خون گرم و میهمان نواز در فصول مختلف سال میزبان میهمانان و گردشگران است.

صاحب گل صالحی اضافه نمود: وجود آبشارها، رودخانه، ارتفاعات و نخلستان ها در دهستان کارواندر برای مسافران در ایام مختلف سال لحظاتی خوش و ماندگاری را ثبت می نماید.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 314

به "سفری به جاذبه های طبیعی کارواندر خاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به جاذبه های طبیعی کارواندر خاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید