سریعترین تراکتور جهان با سرعتی برابر با دنا و پرشیا !

به گزارش پیامک خنده، سال 2019 یک سال پر از هیجان برای سازنده لوازم و تجهیزات سنگین JCB بشمار می رفت که نه تنها یک بلکه دو رکورد جهانی نو را به ثبت رسانید. آنها در آن سال دو بار رکورد شکستند اما دیگر به سراغ افزایش سرعت سریعترین تراکتور جهان نرفتند! تراکتوری که سرعتش روی کیلومتر شمار با خودروهای سواری مختلفی مثل دنا و پرشیا برابری می نماید!

سریعترین تراکتور جهان با سرعتی برابر با دنا و پرشیا !

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ابتدا در ماه ژوئن 2019 تراکتور اصلاح شده Fastrac به سرعت 167 کیلومتر بر ساعت رسید و سپس در ماه نوامبر این رکورد به وسیله همان تیم و با میانگین سرعت 218 کیلومتر بر ساعت شکسته شد. بیشترین سرعت آنها نیز 248 کیلومتر به ثبت رسیده است. مدلی که پس از آن با گذشت 5 سال دیگر کسی در پی ارتقای آن نرفته!

برای خلاصه کردن تمام اصلاحات صورت گرفته، تیم Autocar یک ویدیو کامل از آن و راندن این تراکتور به وسیله راننده Autocar تهیه نموده است که با آنالیز دقیق از موتور دیزلی 7.2 لیتری آن که می تواند قدرتی برابر 1000 اسب بخار را فراوری کند آغاز می گردد. گشتاور فراوریی آن نیز 2500 نیوتون متر است.

برای جلوگیری از جوش آوردن موتور آن نیز در هر بار آزمایش یک تکه یخ 25 کیلوگرمی را در جلوی آن قرار می دادند تا این گرمای فراوری شده را خنثی کند. بعلاوه هوای مورد احتیاج برای سیستم ترمز به وسیله 3 مخزن هوا که در پشت کابین قرار گرفته است تامین می گردد و از هیچ کمپرسوری در آن استفاده نشده.

motor1.com

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2178

به "سریعترین تراکتور جهان با سرعتی برابر با دنا و پرشیا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریعترین تراکتور جهان با سرعتی برابر با دنا و پرشیا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید