داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا آغاز شد

به گزارش پیامک خنده، داوری مهر اصالت صنایع‌دستی منطقه غرب آسیا با حضور پنج داور بین‌المللی روز گذشته 14 مرداد 97 در هتل لاله تهران آغاز شد.

داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا آغاز شد

مرضیه ترکمانیان سرپرست اداره کل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث‌فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه شورای جهانی دستی هر دو سال یک بار آثار صنایع دستی کشور‌های مختلف جهان را بررسی و داوری می‌کند، گفت: پنج داور بین‌المللی شامل یک داور از چین، یک داور از عمان، یک داور از کویت و دو داور از ایران آثار این دوره را بررسی می‌کنند.

ترکمانیان آثار این دوره شامل صنایع‌دستی کشورهای عربستان سعودی، عمان، ایران و کویت است.

او افزود: نتایج نهایی داوری منطقه غرب آسیا به‌همراه سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه در اواخر مهرماه 97 از سوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام خواهد شد.

رئیس گروه توسعه صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان این‌که این داوری سه روز به‌طول خواهد انجامید، گفت: در روز پایانی دکتر مونسان برای بازدید از آثار و تقدیر از داوران حضور پیدا خواهد کرد.

این عضو ایرانی هیئت‌داوران اظهار کرد: منطقه غرب آسیا متشکل از 12 کشور است . در ایران هر ساله یک پیش‌برنامه با عنوان نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی برگزار می‌شود که در قالب این پیش‌برنامه آثاری از همه شهر‌ها و مناطق کشور داوری می‌شود و منتخب آن‌ها براساس سهمیه‌ای که شورای جهانی صنایع‌دستی مشخص می‌کند به مسابقه بین‌المللی راه پیدا می‌کند.

منبع: chtn.ir
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 7

به "داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب آسیا آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید