خبرنگاران استاندار لرستان: مطالعه در مناطق روستایی افزایش یافته است

به گزارش پیامک خنده، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روستاهای دوردست کشور تسری پیدا کرده و افزایش یافته است.

خبرنگاران استاندار لرستان: مطالعه در مناطق روستایی افزایش یافته است

به گزارش خبرنگاران سید موسی خادمی روز شنبه در پیامی ویدیویی به مناسبت آغاز هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: کتاب حافظه بشر در طول تاریخ است و بهترین ابزار انتقال تجارب و دانش نسل های بشر به همدیگر می باشد که توسعه و رشد بشریت از این زمان آغاز شده است.

وی گفت: کتاب و کتابخوانی رابطه کامل با توسعه یافتگی دارد و کشوری که مردم آن بیشتر کتاب بخوانند توسعه یافته تر خواهد بود، مطالعه به معنای جمع تمام فعالیت های علمی است که موجب برخورداری کشور از رفاه و پیشرفت می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید بسیاری بر علم آموزی و کتابخوانی دارد ادامه داد: همچنین از جنبه ملی نیز یکی از تمدن های بزرگ صاحب فرهنگ هستیم که این موضوع اهمیت بالایی دارد.

خادمی گفت: کتابخوانی در دوره های بسیاری مغفول واقع شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی سطح دسترسی مردم به دانش بالا رفته و فرهنگ کتابخوانی طی این سال ها در حال رشد است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی اضافه کرد: برای گسترش کتابخوانی باید ترویج فرهنگی و تسهیلگری، همچنین ایجاد امکانات لازم برای ارزان کردن کتاب در دستور کار قرار گیرد که این موضوع بر عهده دولت است.

استاندار لرستان افزود: بناهای فیزیکی لازم و تجهیزات از جمله تنوع کتاب در کتابخانه های کشور و استان طی سال های اخیر به نحو مطلوبی رشد یافته و ارزان کردن مطالعه تا حدودی اجرا شده است اما باید بیشتر تلاش کرد.

برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان به یاد اندیشمند بزرگ کشور مرحوم علامه طباطبایی آغاز می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1279

به "خبرنگاران استاندار لرستان: مطالعه در مناطق روستایی افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار لرستان: مطالعه در مناطق روستایی افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید