جامعه بومگردی یکی از منسجم ترین تشکلهای گردشگری کردستان است

به گزارش پیامک خنده، میراث آریا/ براساس گزارش های منتشر شده، جامعه بومگردی یکی از منسجم ترین تشکلهای گردشگری کردستان است.

جامعه بومگردی یکی از منسجم ترین تشکلهای گردشگری کردستان است

آرمان وطن دوست در جلسه بررسی موانع و مسائل توسعه اقامتگاه های بومگردی استان که با حضور مدیران این واحدها برگزار شد، اظهار کرد: کردستان به عنوان یکی از استانهای مقصد برای گردشگران داخلی و خارجی، از ظرفیت قابل توجهی در زمینه اقامتگاه های بومگردی برخوردار است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان افزود: خوشبختانه استقبال و سفر مسافران در نوروز امسال و همچنین در ایام تعطیلات عیدفطر به استان در مقایسه با دو سال گذشته بسیار کم نظیر بود.

او بیان کرد: این امر نشان دهنده همکاری و تعامل میان بخش دولتی و خصوصی و همچنین فعالیت های مثبت و مناسب استان در زمینه معرفی پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری بوده است.

وطن دوست با بیان اینکه چند سالی است که در بسیاری از روستاهای کردستان ایجاد اقامتگاه های بومگردی مورد توجه قرار گرفته، گفت: هم اکنون 32 اقامتگاه بومگردی در استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان یادآور شد: سنندج از شهرستانهای پیشگام در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان است بطوریکه اولین اقامتگاه بومگردی کردستان در سال 1396 در روستای دولاب این شهرستان راه اندازی شد.

او عنوان کرد: مدیران این اقامتگاه ها ضمن معرفی جاذبه های طبیعی، صنایع دستی بومی، آداب و سنت ها، غذاهای محلی، حفظ محیط زیست و ... توانسته اند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ها روستایی را فراهم آورند.

وطن دوست با اشاره به اینکه الزام به رعایت موازین و مقررات قانونی مربوطه در همه مراکز اقامتی استان مورد تاکید این اداره کل است، یادآور شد: رضایتمندی گردشگران نیز باید در اولویت نخست فعالان صنعت گردشگری استان قرار گیرد و نباید نگاه ها به گردشگری صرفا بعد مالی و انتفاعی داشته باشد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان اظهار کرد: امیدواریم با شناسایی، معرفی و ایجاد اقامتگاه های بومگردی در این استان بتوانیم ضمن حرکت به سمت توسعه پایدار و معرفی پتانسیل های بومی منطقه، محیطی شاداب و مفرح را برای گردشگران مهیا کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2043

به "جامعه بومگردی یکی از منسجم ترین تشکلهای گردشگری کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه بومگردی یکی از منسجم ترین تشکلهای گردشگری کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید