برترین کوله پشتی سفر؛ 7 ویژگی که موقع خرید باید بدانید

به گزارش پیامک خنده، انتخاب کردن کوله پشتی سفر از مهم ترین انتخاب های شما پیش از هر مسافرت است. همراه داشتن یک کوله بزرگ می تواند سفر و رفت و آمد را برای شما سخت کند و در عین حال داشتن یک کوله کوچک باعث می گردد که نتوانید وسایل مورد احتیاج خود را در آن جای دهید. اگر شما هم کوله پشتی را به چمدان و ساک ترجیح می دهید در ادامه راهنمای انتخاب کوله پشتی سفر را بخوانید. در این مطلب به نکات مهم برای انتخاب یک کوله خوب اشاره می کنیم.

برترین کوله پشتی سفر؛ 7 ویژگی که موقع خرید باید بدانید

این روزها وسایل سفر بسیار گسترده شده اند و تقریباً هر چیزی که بخواهید به راحتی پیدا می کنید. تنوع وسایل سفر به قدری زیاد است که ممکن است شما را سردرگم کند. انتخاب کوله پشتی به خاطر اینکه اهمیت زیادی دارد، احتیاجمند دقت و توجه بیشتر است. اگر دنبال یک کوله پشتی مناسب برای مسافرت های خود می گشت به نکات زیر توجه کنید.

کوله پشتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کوله پشتی خوب یک کوله پشتی با دوام است؛ یعنی کوله ای که برای مدت طولانی بتوانید از آن بهره ببرید بدون اینکه خراب گردد یا ظاهر خود را از دست بدهد. گاهی برخی از کوله ها ایرادی ندارند اما ظاهر آن ها برای مسافرت مناسب نیست. اگر دنبال برترین کوله برای سفر می گشت توجه کنید که حتماً ویژگی های زیر را داشته باشد:

1. متریال ضد آب

کوله پشتی سفر لازم نیست که صددرصد ضدآب باشد مگر اینکه بخواهید طبیعت گردی های چند روزه با آن داشته باشید. بهتر است که کوله پشتی سفر از مواد نیمه ضدآب تهیه شده باشد که وسایل شما داخل آن با یک باران سبک خیس نگردد. علاوه بر این، جنس کوله باید طوری باشد که برای مدت طولانی خیس نماند و خیلی زود خشک گردد.

در عین حال جنس کوله باید محکم و مقاوم و البته سبک باشد. کوله هایی از جنس فیبرهای نایلون انتخاب های خوبی هستند و معمولاً حتی در برابر یک لیوان آب هم مقاومت خوبی دارند. البته ضد آب بودن کوله تا حد زیادی به مقصد سفر شما و فصل سفر شما هم بستگی دارد؛ اما معمولاً همواره در سفر احتمال ریختن آب یا بارندگی روی کوله وجود دارد. پس بهتر است که کوله را از یک جنس ضد آب تهیه کنید.

2. زیپ های قابل قفل کردن

اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های کوله، زیپ هایی با دو سرزیپ دارند تا بتوانید این دو سرزیپ را به هم قفل کنید. حتی اگر وسیله خیلی مهم و گران قیمتی در کوله ندارید باز هم بهتر است که برای اطمینان بیشتر، زیپ های کوله را قفل کنید . البته برای این مورد غیر از کوله ای که زیپ قابل قفل شدن داشته باشد به قفل های کوچک برای بستن زیپ ها احتیاج دارید.

اگر وسایل گران قیمت دارید مثلاً عکاس هستید و کوله شما پر از تجهیزات گران است، حتماً باید کوله ای تهیه کنید که تمام قسمت های آن قفل می گردد. اگر امکان تهیه قفل یا تهیه کوله ای که تمام قسمت های آن قفل زیپ دار داشته باشد برای شما وجود ندارد سعی کنید کوله ای بخرید که قسمت اصلی آن قابل قفل شدن باشد.

3. داشتن چند قسمت مجزا

وقتی کوله پشتی چند قسمت مختلف دارد و هر بخش با زیپ بسته می گردد شما می توانید وسایل سفر خود را به خوبی مرتب و طبقه بندی کنید. مثلاً می توانید وسایل شخصی و بهداشتی را یک قسمت بگذارید، لباس را در قسمت دیگر قرار دهید و تجهیزات الکترونیک خود را در یک قسمت دیگر. هر چقدر تعداد قسمت های جدا شده کوله بیشتر باشد وسایل شما منظم تر می شوند و در طول سفر، راحت تر می توانید وسیله مورد نظر خود را پیدا کنید.

حتی جیب های کوچک و متعدد هم به کارتان می آیند. می توانید از آن ها برای نگهداری مدارک، قرار دادن بطری آب، قرار دادن شارژرها و… بهره ببرید. اگر کوله شما جیب ها و قسمت های متعدد ندارد با یاری ارگانایزرها می توانید وسایل سفر را دسته بندی کنید. مثلاً می توانید یک کیف مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی داشته باشید یا برای کفش های خود کاورهای جداگانه تهیه کنید.

4. داشتن کمربند

بسیاری از کوله پشتی ها کمربند یا قسمتی که با آن بتوانید کوله را به کمر خود محکم کنید ندارند. ممکن است از این کوله ها استفاده نموده باشید و مسئله ای با آن نداشته باشید اما داشتن این کمربندها یاری می نماید تا مقدار زیادی از سنگینی بار کوله از روی دوش شما برداشته گردد و در تمام قسمت های بدن پخش گردد.

این کمربند باید به نحوی طراحی شده باشد که مقدار آن قابل تغییر باشد چون ممکن است سایز خود شما تغییر کند یا اینکه شخص دیگری بخواهد از کوله استفاده کند. برخی از این کمربندها حتی جیب جداگانه هم دارند. با یاری این جیب ها وسایل ضروری و کوچک در دسترس شما قرار دارند.

5. بندهای پددار در قسمت شانه

برای اینکه حمل و نقل کوله راحت تر گردد بهتر است که بندهایی که روی شانه قرار می گیرند حتماً پدهای نرم داشته باشند. مطمئناً دوست ندارید که در طول سفر فقط خستگی حمل و نقل کوله پشتی برای شما باقی بماند.

6. پشتی پددار

طراحی پشت کوله یعنی آن قسمتی که رو به کمر شما قرار می گیرد بسیار مهم است. بهتر است که این قسمت هم پدهای مناسب داشته باشد تا سنگینی کوله کمرتان را اذیت نکند.

7. شکل دسترسی به وسایل کوله داخل کوله پشتی سفر

یکی از فاکتورهای مهمی که موقع خرید کوله پشتی سفر باید در نظر بگیرید شکل دسترسی به وسایل داخل آن است. برخی از کوله پشتی ها فقط از بالا باز می شوند در نتیجه برای برداشتن وسایل خود که در انتهای کوله قرار گرفته اند مجبور می شوید تمام وسایلتان را بیرون بیاورید؛ اما برخی از کوله ها زیپ ها و دسترسی هایی از پایین یا از کنار کوله دارند. این کوله ها انتخاب بهتری هستند چون امکان دسترسی راحت تر به وسایل داخل کوله را فراهم می نمایند.

آیا مقدار کوله پشتی سفر اهمیت دارد؟

این یکی از مهم ترین سوال هایی است که در خصوص کوله پشتی مطرح می گردد. همه می خواهند بدانند که کدام سایز کوله پشتی بهتر است. اما نکته مهم تر این است که مقدار کوله پشتی سفر متناسب با بدن شما باشد. این تقریباً معادل یک کوله پشتی بین 40 تا 60 لیتری است. اگر کوله پشتی شما خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد تعادل مناسبی روی بدن شما ندارد؛ در نتیجه فقط خستگی حمل و نقل آن برایتان باقی می ماند. پس اگر دنبال برترین سایز کوله هستید برترین روش این است که کوله های مختلف را امتحان کنید و آن را متناسب با بدن خود انتخاب کنید.

کوله پشتی سفر بهتر است یا چمدان؟

یکی دیگر از سوال هایی که ممکن است برای شما مطرح شده باشد این است که برای سفر، کوله پشتی بهتر است یا ساک و چمدان؟ پاسخ این سوال به خود شما و نوع سفر شما بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که معمولاً سبک سفر می نمایند و عادت دارند که از وسایل خود به صورت بهینه استفاده نمایند یعنی برای یک کار ساده چند وسیله متعدد تهیه نمی نمایند کوله پشتی انتخاب خوبی برای شماست.

اما اگر عادت دارید که برای سفر وسایل متعدد بردارید و چندین دست لباس ببرید احتمالاً در سفر با کوله دچار مشکل می شوید. اما چند نکته را هم باید در خصوص تفاوت کوله و ساک و چمدان در نظر بگیرید.

1. تفاوت در حمل ونقل

حمل و نقل کردن کوله در صورتی که مقدار مناسبی داشته باشد بسیار راحت تر است. ساک را باید در یک دست بگیرید و جابه جا کنید که باعث فشار آمدن به یک دست شما می گردد. اما با یاری کوله وزن بار سفر در کل بدن پخش می گردد. حتی چمدان های چرخ دار هم به راحتی همه جا نمی روند.

اگر به سفرهای کوتاه می روید یا حتی سفرهای بلند که ماشین شخصی دارید، همراه داشتن چمدان انتخاب منطقی تری است. شما با ماشین خود جابه جا می شوید در نتیجه بار اضافی را ماشین تان حمل می نماید. ضمن اینکه با ماشین تقریباً تا هر جایی می توانید بروید و زیاد لازم نیست که چمدان را با خودتان جابه جا کنید. اما اگر به سفرهایی می روید که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید یا اینکه بخش زیادی از مسیر را پیاده می روید بهتر است که کوله پشتی بخرید.

2. اطمینان خاطر

نکته دیگر این است که کوله اطمینان خاطر بیشتری به شما می دهد. چون همواره همراه شماست به بدنتان چسبیده و احتمال ندارد که آن را جایی جا بگذارید.

3. در نظر گرفتن شرایط بدن

اما کوله همواره هم انتخاب بهتری نیست اگر مسائل جسمانی مثلاً مشکل در کمر یا شانه دارید نباید بار سفر خود را روی دوش آن بیندازید. برای این دسته از افراد چمدان های کوچک چرخ دار برترین انتخاب است. خوشبختانه این روزها وسایل چند منظوره تنوع زیادی دارند. می توانید کوله هایی پیدا کنید که چرخ دار باشند تا هر زمانی که کمر و شانه های شما خسته شد آن را روی زمین بکشید.

4 کوله پشتی سفر پرفروش در خبرنگاران

با توجه به نکاتی که بالاتر گفتیم چند کوله پشتی انتخاب نموده ایم که در ادامه می توانید مشخصات و ویژگی های آن ها را بخوانید، نظرات خریداران را آنالیز کنید و گزینه مناسب را برای خودتان بخرید.

1. کوله پشتی فری نایت مدل FK-216

  • وزن: 590 گرم
  • حجم داخلی: 40 لیتر
  • جنس: پلی استر
  • روکش ضد باران: قابل اضافه شدن

2. کوله پشتی سفری 60 لیتری فوروارد کد FCLT8033

  • وزن: 890 گرم
  • حجم داخلی: 60 لیتر
  • جنس: برزنت
  • ویژگی های نظافتی: قابلیت شست وشو

3. کوله پشتی کوهنوردی 36 لیتری پکینیو مدل futurapro

  • وزن: 1700 گرم
  • حجم داخلی: 36 لیتر
  • جنس: برزنت، پلی استر
  • قابلیت های مقاومتی: پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ

4. کوله پشتی چرخ دار نیلپر مدل 001

  • وزن: 2000 گرم
  • جنس: برزنت، پلی استر
  • روکش ضد باران: قابل اضافه شدن
  • ویژگی های نظافتی: قابلیت شست وشو

منبع: Nomadicmatt

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2259

به "برترین کوله پشتی سفر؛ 7 ویژگی که موقع خرید باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کوله پشتی سفر؛ 7 ویژگی که موقع خرید باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید