آنالیز فنی هیوندای سوناتا 2020 هیبرید مجهز به پنل خورشیدی

به گزارش پیامک خنده، هیوندای سوناتا هیبرید جدید برای سال 2020 به پنل خورشیدی روی سقف مجهز خواهد شد و جعبه دنده آن نیز 30 درصد سریع تر خواهد بود.

آنالیز فنی هیوندای سوناتا 2020 هیبرید مجهز به پنل خورشیدی

به گزارش خبرنگار، هیوندای پس از معرفی فناوری ASC، جعبه دنده جدید را برای اولین بار در هیوندای سوناتا هیبرید 2020 به بازار عرضه خواهد نمود. این مدل براساس آخرین نسل هیوندای سوناتا ساخته خواهد شد. اصلی ترین مشخصه های طراحی سوناتا هیبرید جدید شامل جلوپنجره جدید و اسپویلر یکپارچه عقب هستند. رینگ های این مدل نیز طراحی آیرودینامیکی دارند و به گفته هیوندای ضریب درگ آن ها پایین تر از رینگ های مدل استاندارد است.

مشخصات ظاهری

دیگر تفاوت ظاهری مدل هیبرید سوناتا با مدل عادی، سقف خورشیدی این خودرو است که برای اولین بار توسط هیوندای استفاده می گردد. این سیستم می تواند با شارژ کردن باتری ها شعاع حرکتی خودرو را افزایش دهد و از خالی شدن بی مورد باتری نیز پیشگیری کند. به گفته هیوندای روزانه 6 ساعت شارژ با استفاده از پنل خورشیدی روی سقف می تواند شعاع حرکتی 1300 کیلومتر در سال را برای سوناتا هیبرید فراهم کند.

دیگر فناوری جدیدی که در سوناتا هیبرید 2020 مشاهده خواهیم کرد، سیستم ASC است. با استفاده از این فناوری زمان تعویض دنده ها 30 درصد کاهش پیدا می نماید. این کار با استفاده از الگوی تعویض دنده جدیدی انجام می گردد که درون نرم افزار واحد کنترل هیبرید HCU تعریف شده است.

این برنامه می تواند دور پیشرانه الکتریکی خودرو را با دور جعبه دنده و پیشرانه احتراقی تنظیم کند. به گفته هیوندای این فناوری جدید استهلاک جعبه دنده را هم در هنگام تعویض دنده کاهش می دهد و به این ترتیب جعبه دنده خودرو عمر بالاتری خواهد داشت. تأثیر دیگر ASC در کاهش مصرف سوخت و بهبود سرعت گیری است.

مشخصات فنی

هیوندای سوناتای هیبرید مدل 2020 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر از سری Smartstream استفاده می نماید. این پیشرانه با کد G2.0 GDi HEV شناخته می گردد و از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره مند است.

قدرت پیشرانه 150 اسب بخار و گشتاور آن 188 نیوتن متر است. در کنار این پیشرانه از یک موتور برقی با قدرت 51 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر بهره گیری شده است. انتقال نیروی پیشرانه ها به چرخ های جلو با استفاده از یک جعبه دنده 6 سرعته انجام می گردد.

مجموع قدرت تولیدی سیستم هیبرید سوناتا 192 اسب بخار است. به گفته هیوندای این خودرو در آزمایش های صورت گرفته با رینگ های 16 اینچی توانسته به میانگین مصرف سوخت 4.97 لیتر در هر 100 کیلومتر دست پیدا کند. سوناتا با رینگ های 17 اینچی مصرف سوخت بیشتری دارد و به 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید.

در بخش سیستم های کمکی رانندگی، سوناتای جدید به سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار بین خطوط و سیستم کمکی بین خطوط اشاره نمود. سیستم بین خطوط این خودرو می تواند با فرمان دادن به خودرو، سوناتا را بین خطوط جاده حفظ کند و یک سیستم کاملا هوشمند و فعال است.

در خاتمه هم باید به آپشن جدیدی با نام کلید دیجیتالی اشاره نمود. این یک برنامه قابل نصب در تلفن همراه هوشمند است که با استفاده از آن می توان در های خودرو را باز و بسته کرد یا پیشرانه را از راه دور روشن کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 416

به "آنالیز فنی هیوندای سوناتا 2020 هیبرید مجهز به پنل خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی هیوندای سوناتا 2020 هیبرید مجهز به پنل خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید