استفاده از روغن پالم در باک هواپیماها

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران: شرکت ملی هواپیمایی اندونزی موسوم به گارودا ایندونزیا اعلام نمود: با هدف کاهش آلاینده های کربنی به زودی از سوخت زیستی حاصل از روغن پالم استفاده می نماید.

استفاده از روغن پالم در باک هواپیماها

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،شرکت ملی هواپیمایی اندونزی میخواهد سوخت هواپیماهای خود را با سوخت های زیستی پایه روغن پالم ترکیب و استفاده کند. این اقدام به عنوان بخشی از طرح این شرکت در جهت کاهش فراوری آلاینده های کربنی حاصل از هواپیماها اجرا می گردد.

نوویانتو هروپراتومو، مدیر عملیاتی گارودا ایندونزیا می گوید: از ابتدای سال 2016 میلادی سوخت هواپیماهای این شرکت هواپیمایی با روغن پالم خام ترکیب می گردد.

وی اضافه کرد: با امید به اینکه فراوری سوخت زیستی افزایش یابد می توان انتظار داشت که قیمت آن نیز همانند قیمت سوخت جت باشد و به زودی قیمت آن حتی از سوخت جت پایین تر بیاید.

به گزارش ایسنا به نقل از مونگابی، هواپیمایی گارودا مدعی شد که این تصمیم برای یاری به محیط زیست اتخاذ شده اما دولت اندونزی به تازگی به منظور کاستن از میزان تقاضا برای سوخت معمولی به تبلیغ روغن پالم برای فراوری سوخت های زیستی می پردازد.

گارودا ایندونزیا در حال حاضر سالانه یک میلیارد و 800 لیتر سوخت جت مصرف می نماید و پیش بینی می گردد که این میزان تا سال 2016 میلادی از دو میلیارد لیتر فراتر رود. سال گذشته دولت اندونزی چارچوبی را مشخص کرد که طبق آن تا سال 2016 میلادی در صنایع هوایی این کشور دو درصد سوخت زیستی استفاده گردد و به نظر می رسد طرح پیشنهادی گارودا که منتهی به مصرف 36 میلیون لیتر سوخت زیستی می گردد در تحقق این چارچوب پیروز باشد.

با این حال هواداران محیط زیست معتقدند استفاده از سوخت های زیستی حاصل از روغن درخت نخل یا همان پالم پاک تر از سوخت های فسیلی نیستند و حجم زیادی کربن فراوری می نمایند.

منبع: ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 358

به "استفاده از روغن پالم در باک هواپیماها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از روغن پالم در باک هواپیماها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید