شروع ثبت نام جوایز شهید آوینی و کمال الملک از سوی بنیاد نخبگان

به گزارش پیامک خنده، سومین دوره انتخاب برگزیدگان جایزه شهید آوینی (سرآمدان هنری) و دومین دوره انتخاب برگزیدگان جایزه کمال الملک (مستعدان برتر هنری) از سوی بنیاد ملی نخبگان به مرحله اجرا در می آید.

شروع ثبت نام جوایز شهید آوینی و کمال الملک از سوی بنیاد نخبگان

به گزارش خبرنگاران، متقاضیان علاقه مند (رده مستعدین برتر) می توانند از تاریخ 23 شهریور ماه تا خاتمه مهر ماه سال جاری با مراجعه به سامانه جامع اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی https://sina.bmn.ir، ضمن نام نویسی در بخش نام نویسی متقاضی و انتخاب گزینه هنری در بخش حوزه فعالیت، اطلاعات خود را ارسال نمایند.

مستعدین برتر بعد از بارگذاری مدارک در سامانه، کلیه آثار و مدارک خود که امکان بارگذاری بر روی سامانه را ندارد، بصورت لوح فشرده (CD) به آدرس بنیاد ملی نخبگان خیابان آزادی، بین خیابان نواب و خیابان رودکی، دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان ارسال نمایند.

متقاضیان علاقه مند (رده سرآمدان هنری) تصویری نیز از کلیه آثار و مدارک خود را بصورت لوح فشرده (CD) به آدرس بنیاد ملی نخبگان خیابان آزادی، بین خیابان نواب و خیابان رودکی، دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان یا پست الکترونیکی به آدرس [email protected] تا خاتمه مهرماه ارسال نمایند.

مدت زمان ارسال آثار و مدارک قابل تمدید نیست، از اینرو علاقه مندان نسبت به ارسال مدارک در بازه زمانی معین شده، توجه و دقت نمایند.

برگزیدگان هنری در گروه های هشت گانه هنر، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای سینمایی، موسیقی، هنرهای سنتی، صنایع دستی، معماری و شهرسازی و هنرهای چندرسانه ای و در دو رده مستعد برتر هنری و سرآمد هنری تعریف می شوند.

شروط لازم برای مستعدین برتر هنری

مستعد برتر هنری به فردی اطلاق می گردد با استعداد ویژه که فعالیت های هنریِ وی نشان از آتیه درخشان هنری داشته باشد، ولی ضروری است این استعداد به مدد لطف الهی، کوشش فردی و پشتیبانی مراجع ذی ربط، هرچه بیشتر از قوه به فعل درآید تا به سرآمد هنری تبدیل گردد.

مهم ترین شاخصه های شناسایی مستعد هنری عبارت است از: آثار هنری وی دارای نشانه هایی خلاقانه، نوآورانه، واجد ارزش های بدیع هنری و متفاوت باکار عموم باشد، آثار هنریِ او متعهدانه، اخلاق مدار و در جهت تعالی انقلاب و آداب اسلامی ـ ایرانی باشد، جوان، در محدوده سنی 15 تا 40 سالگی، باشد، متقاضی دارای حداقل 3 سال فعالیت مستمر در رشته هنری مورد نظر باشد.

شروط لازم برای سرآمدان هنری

سرآمد هنری فردی است که بر اساس ذوق، خلاقیت سرشار و کوشش خود به جایگاهی ممتاز در میان همگنان دست یافته باشد.

مهمترین شاخصه های شناسایی سرآمد هنری عبارت است از: صاحب سبک و شیوه ای نوآورانه در آفرینش آثار هنری باشد و سال های متمادی از عمر خود را در آن حوزه هنری به صورت فعال و پیشرو سپری نموده باشد، آثار هنری او متعهدانه، اخلاق مدار و در جهت تعالی انقلاب و آداب اسلامی - ایرانی باشد و در محدوده سنی بالاتر از 40 سال باشد.

بر اساس اعلام پایگاه بنیاد ملی نخبگان، صرفاً فعالیت های مرتبط حوزه هنری مورد آنالیز قرار می گیرند. هر یک از مصادیق اشاره شده در شیوه نامه دارای امتیازی برای شناسایی افراد مستعد و سرآمد است و داشتن شرایط یک بند، الزاماً به معنای برگزیدگی نیست.

بدیهی است پس از بارگذاری و ارسال مدارک توسط متقاضی، روند آنالیز و امتیازدهی توسط کارگروه های تخصصی بنیاد ملی نخبگان مشتمل بر داورانی مجرب شروع شده و نتیجه آن در وقت مقتضی اعلام می گردد. نتیجه آنالیز های دقیق و کارشناسی کارگروه های تخصصی، قابل تجدید نظر نیست.

متقاضیان علاقه مند (مستعدین برتر هنری و سرآمدان هنری) قبل از ارائه درخواست، آیین نامه و شیوه نامه را با دقت مطالعه و سپس برای ارسال مدارک اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 337

به "شروع ثبت نام جوایز شهید آوینی و کمال الملک از سوی بنیاد نخبگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام جوایز شهید آوینی و کمال الملک از سوی بنیاد نخبگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید