کشتی فقط حمله و کسب امتیاز نیست، مجارستان میدان حضور جوانان نبود

به گزارش پیامک خنده، علی اکبر حیدری با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی مجارستان به خبرنگاران گفت: متاسفانه در این دوره از رقابتها به آنچه می خواستیم نرسیدیم. در این خصوص می توان دلایل مختلفی را نام برد که از آن جمله باید به عدم آمادگی مطلوب روحی و روانی بچه ها، عملکرد ضعیف کادر فنی و همچنین قرعه های سخت اشاره نمود.

کشتی فقط حمله و کسب امتیاز نیست، مجارستان میدان حضور جوانان نبود

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از آزادکاران به رغم برتری امتیازی بر حریف، در ثانیه های خاتمهی، امتیاز از دست داده و نتیجه را واگذار می کردند، گفت: این موضوع ارتباط مستقیمی بر نحوه هدایت یا کُچینگ مربیان کنار تشک دارد. زمانی که یک کشتی گیر 5 امتیاز از حریف پیش افتاده، دیگر نیازی به حمله و کسب امتیازات بیشتر در ثانیه های خاتمهی نیست و او باید با یاری مربی بتواند این زمان کوتاه را با انواع و اقسام ترفندهای مختلف سپری کند. شاید حتی مجبور باشد مصلحتی اخطار و امتیاز بدهد اما نباید خودش را در موقعیت خطرناکی بیاندازد که حریف بتواند به اصطلاح سوار کار گردد.

پیشکسوت کشتی کشورمان اضافه نمود: از قدیم گفته اند یک دانگ از ششدانگ کشتی این است که شما بتوانید از امتیازات پیش افتاده به خوبی دفاع کنید و نتیجه را به سود خود طی کنید. حفظ نتیجه و برتری در کشتی یک توانایی غیرقابل انکار است که کچینگ مربیان هم نقش زیادی در آن دارد.

حیدری ادامه داد: من از رسول خادم انتظار دارم این مشکل را به هر نحوی که خودش می داند رفع کند چراکه ادامه این روند لطمات فراوانی به عملکرد تیم های ملی در آینده وارد می آورد.

وی در خاتمه به حضور برخی چهره های جوان در ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای جهانی مجارستان اشاره نمود و گفت: مسابقات جهانی و المپیک به هیچ عنوان جای تجربه اندوزی برای جوانان نیست و این کشتی گیران باید در طول سال در تورنمنت های مختلف به کسب تجریه بپردازند. در نتیجه من اعزام چهره های کم تجربه و جوان به رقابتهای جهانی را به هیچ عنوان تایید نمی کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 79

به "کشتی فقط حمله و کسب امتیاز نیست، مجارستان میدان حضور جوانان نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی فقط حمله و کسب امتیاز نیست، مجارستان میدان حضور جوانان نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید