عقاید یک دلقک به چاپ سوم رسید

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، رمان عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل با ترجمه سارنگ ملکوتی به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ سوم رسیده است.

عقاید یک دلقک به چاپ سوم رسید

این اثر، از کتاب های شناخته گردیده هاینریش بل نویسنده شهیر آلمانی است که در سال 1972 جایزه نوبل ادبی را دریافت کرد. داستان این رمان درباره دلقکی است که پس از یک دوره بدبیاری و بدشانسی، حین اجرا زمین خورده و زانویش صدمه می بیند. به همین خاطر از دلقکی مشهور و صاحب نام تنزل نموده و تبدیل به یک دلقک ساده می گردد. شکست این دلقک باعث آغاز روایت داستان زندگی اش برای مخاطب کتاب می گردد...

شخصیت اصلی رمان یعنی همان دلقک پس از شکست و آغاز به روایت قصه زندگی اش، از کودکی، همسر، زندگی مشترک و ... می گوید و داستانش را در قالب روایت اول شخص در ذهن خود مرور می نماید؛ این که چگونه با همسرش آشنا گردیده، چه رویکردی در قبال نازی ها داشته، چگونه به یک دلقک تبدیل گردیده و بعد از شکست چگونه با مسائل مالی دست و پنجه نرم نموده و حالا در چه موقعیتی قرار گرفته است...

از این کتاب، ترجمه هایی توسط ناشرانی چون امیرکبیر، چشمه، جامی، آذرمیدخت و ... هم عرضه گردیده است.

در قسمتی از ترجمه سارنگ ملکوتی از این رمان که از زبان آلمانی به فارسی انجام گردیده، می خوانیم:

پدر و مادرم پروتستان های بسیار مذهبی و متعصبی بودند که سر تعظیم به شرایط جدید بعد از جنگ فرود آوردند و مرا به مدرسۀ کاتولیک ها فرستادند. من خودم مذهبی نیستم، حتی وابسته به کلیسایی هم نیستم و فقط از متن ها و ترانه های مذهبی و نغمه هایشان برای درمانم استفاده می کنم. نوای آنها کمکم می نمایند دو دردی را که طبیعت در وجودم نهاده به فراموشی بسپارم، دو درد مالیخولیا و سردرد.

از زمانی که ماری با کاتولیکه رفته است (با وجود اینکه ماری خودش کاتولیک است، به نظرم می رسد این لقب برایش مناسب تر است) دردهای من بیشتر گردیده اند و حتی در این میان بهترین مسکّن هایم یعنی مناجات و دعاهای سرودواره دیگر برایم درمان نیستند. یک راهکار نسبی گذران از این درد وجود دارد و آن هم بی خیالی است، شاید یک درمان همیشگی برایش وجود داشته باشد و آن ماری است. ماری ترکم نموده است.

چاپ سوم این ترجمه از اثر مذکور با 300 صفحه و قیمت 25 هزار تومان توسط نگاه عرضه گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 55

به "عقاید یک دلقک به چاپ سوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقاید یک دلقک به چاپ سوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید