صعود قیاسی و شعبانی به یک چهارم و شکست 3 آزادکار ایران

به گزارش پیامک خنده، در شروع رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا، نمایندگان ایران در 2 وزن صاحب برتری شدند اما 3 کشتی گیر دیگر ایران شکست خوردند.

صعود قیاسی و شعبانی به یک چهارم و شکست 3 آزادکار ایران

به گزارش خبرنگاران، در جریان نخستین روز از رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی دنیا 2018 که در بخارست پایتخت رومانی در حال برگزاری است، نمایندگان ایران در 5 وزن نخست به روی تشک رفتند که حاصل آن 2پیروزی و 3 شکست بود.

در وزن 57 کیلوگرم علی رضا سرلک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف توشه هیرو هاسگاوا از ژاپن رفت و در سرانجام با نتیجه نزدیک 2 بر یک بازنده شد.کشتی گیر ژاپنی در همان ثانیه های نخست مبارزه از غفلت سرلک استفاده کرد و با دریافت مچ پای او و در نهایت اجرای فن درخت کن موفق به دریافت 2 امتیاز شد.در ادامه سرلک هر چه هجوم برد به در بسته خورد تا اینکه در تایم دوم داوران به علت کم کاری کشتی گیر ژاپنی، یک امتیاز به سرلک دادند.حمله های مداوم سرلک ادامه داشت تا اینکه در ثانیه های سرانجامی در حین کوشش برای اجرای فن فیتو،زمان مبارزه به سرانجام رسید و در نهایت کشتی گیر ژاپنی این مبارزه سخت را 2 بر یک به سود خود به سرانجام رساند.

در وزن 65 کیلوگرم که 24 نفر حضور دارند؛ مرتضی قیاسی در دور نخست برابر کاراپتیان از ارمنستان با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید.وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز الیاس ژومای از قزاقستان را 5 بر صفر برد و راهی یک چهارم نهایی شد.قیاسی برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد کولتون سریستال از آمریکا بگذرد.

در وزن 70 کیلوگرم نیما اشفاقی در دور اول مقابل گورگ میخیان از ارمنستان با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه 8 بر 2 بازنده شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ارمنستانی در دور بعد، اشفاقی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم که 22 نفر حضور دارند؛ مجتبی اصغری پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف یاماساکی از ژاپن رفت و در سرانجام با نتیجه 3 بر 3 بازنده شد.اصغری برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز کوشش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد،در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف سیمونه ایناتونی از ایتالیا رفت و با نتیجه 11 بر صفر حریف خود را شکست داد.وی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی با اریک تیل از آلمان مبارزه می نماید.

مسابقات پنج وزن دوم و سرانجامی این رقابت ها نیز روز شنبه برگزار می گردد. برطبق قوانین اتحادیه دنیای کشتی رقابت ها هر وزن طی دو روز برگزار می گردد؛ به طوری که مسابقات تا تعیین شدن فینالیست ها در روز اول انجام و رقابت های شانس مجدد؛ رده بندی و فینال روز دوم برگزار خواهد شد.

سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال ایران بر عهده علیرضا رضایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 93

به "صعود قیاسی و شعبانی به یک چهارم و شکست 3 آزادکار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود قیاسی و شعبانی به یک چهارم و شکست 3 آزادکار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید