شفر: حسینی بازیخوانی را از رحمتی یاد بگیرد

به گزارش پیامک خنده، وینفرد شفر درمصاحبه ای صراحتا از سیدحسین حسینی خواسته از مهدی رحمتی به خاطر بازیخوانی اش در بازی های استقلال یاد بگیرد. این بدان معنا است که شفر همچنان با رحمتی ادامه می دهد.

شفر: حسینی بازیخوانی را از رحمتی یاد بگیرد

دروازه بانی که خوب بوده را عوض نمی کنم

حالا که گرو از استقلال جدا شده این سوال به وجود آمده که جرا این بازیکن عمرکوتاهی دراستقلال داشت؟! وینفردشفربه این سوال پاسخ داده است: او مهاجمی نیست که بخواهد همیشه گل بزند بلکه بازیکنی است که برای بقیه فضاسازی نموده و برای بقیه موقعیت سازی می نماید. او شخصیت بسیار خوبی دارد و بازیکن خوبی است اما شرایط برای او خوب نبود. همه فکر می کردند او تیام دوم است ولی این طور نشد. تیام و سرور در آن موقع مثل دو برادر بودند و کار تیام در استقلال راحت بود. مسائل دیگری هم هست که نمی خواهم راجع به آن صحبت کنم. او مقابل استقلال خوزستان خوب بازی کرد و یک شانس خوب گل زنی داشت اما اعتماد به نفس کافی برای گل زدن نداشت. برخی رسانه ها و هوادارها راجع به او خوشحال نبودند. او شانس گل زنی داشت ولی اعتماد به نفس نداشت و مسیر حرکتش اشتباه بود به همین دلیل بهتر بود که باشگاهش را عوض کند و مطمئنم می تواند در باشگاه دیگر عملکرد بهتری داشته باشد.

سرمربی استقلال دربارخ وضعیت نویمایرهم توضیحاتی می دهد: او زمانی که به استقلال آمد، 60-70 درصد آمادگی بدنی داشت. نویمایر در قطر و برای بازی با السد شرایط بسیار خوبی داشت و صبح تعیین بود که مقابل السد بازی می نماید. در تمرین یک اشتباه پیش آمد و مصدوم شد. به فیزیوتراپ و دکتر مراجعه کرد و تمرین نداشت، در نتیجه شرایط جسمانی اش بدتر شد. در بازی قبلی ما دو، سه موقعیت گل زنی داشت که به گل تبدیل نشد و مقابل صنعت نفت یک ضربه به دیرک دروازه زد. بازیکنان فوتبال شانس هم احتیاج دارند. مارکوس بازیکن خوبی است اما فراز و نشیب زیاد داشت و برای او بهتر بود که به باشگاه دیگری برود و دوباره کارش را آغاز کند. او 32-33 سالش است. دقیق نمی دانم ولی فکر می کنم در باشگاه دیگری اگر کوشش کند، می تواند موفق باشد.

با جدایی گرو نویمایراستقلال چه برنامه ای برای نقل وانتقالات دارد؟ شفربه این سوال پاسخ می دهد: باید دنبال مهاجمی بگردیم که مانند تیام بتواند زیاد گل بزند. بازیکنی که شاید در انگلیس، ایتالیا و آلمان بازی کند که اگر بخواهیم در این سطح بازیکن جذب کنیم باید حدود 2 میلیون دلار هزینه کنیم. یکی از دلایلی که تیام به ایران آمد، من بودم که در کامرون مربی بودم و من را می شناخت. در آن موقع شاید نمی خواست به ایران بیاید و صحبت های منفی درباره ایران شنیده بود. از سنگال به قطر رفت و گفت می خواهد بیاید، من هم به او گفتم که در ایران هیچ مسئله ای وجود ندارد و مردم مهربانی دارد تا در نتیجه او هم قراردادش را با استقلال امضا کند. هدف تیام این بود که در لیگ قهرمانان بسیار خوب بازی کند و برای پول بیشتر به چین برود. تیام خیلی خوب بازی کرد ولی مشکلش این بود که ایجنت خوبی نداشت. او الان در عجمان است و شاید پول خوبی بگیرد ولی شاید فقط 1000 نفر بازی اش را ببینند اما در ایران 80 هزار نفر بازی اش را می دیدند. ما به بازیکنی احتیاج داریم که به ما بگوید می خواهم بسیار خوب برای استقلال بازی کنم و پس از یک سال یا دو سال باشگاهش را عوض کند و برای پول بیشتر به کشوری مانند چین برود.

شفردباره کوشش باشگاه استقلال این توضیحات را اضافه نمود: ما هر روز ویدئوهایی از بازیکنان نگاه می کنیم و آن ها را آنالیز می کنیم. بازیکنانی که شاید اسم و رزومه بزرگی داشته باشند اما مصدوم باشند را نمی توانیم جذب کنیم. احتیاج به زمان کافی داریم و نمی توانیم خیلی سریع بازیکن جذب کنیم. ما بازیکنانی مانند الله یار، روح الله و رضا کریمی داریم. ما می خواهیم بازیکنی جذب کنیم که همه از آمدن او به استقلال خوشحال شوند. ما قطعا به بازیکن خوب احتیاج داریم. می خواهیم در لیگ قهرمانان بازی کنیم. تیم الدحیل که پارسال با پرسپولیس بازی کرد، تیم اصلی اش نبود و الان سه بازیکن اصلی اش برگشته اند. همان حرفی که قبل از آغاز فصل زدم، همه برای بهتر شدن سرمایه گذاری می نمایند اما در این جا تیم ما شرایط بدی پیدا کرد و بازیکنان رفتند. الان همه چیز گذشته و باید برای دور بعدی لیگ قهرمانان آماده شویم. موفقیت در لیگ قهرمانان کار سختی است ولی باید رویای آن را داشته باشیم. -

شفردرپایان حرف هایش به دلایل بازی دادن به رحمتی اشاره نموده وحتی از حسینی خواست از رحمتی یاد بگیرد: در اول فصل، حسینی مصدوم بود و رحمتی خیلی خوب بازی کرد. من نمی توانم دروازه بانی که خوب بازی نموده را عوض کنم. بعد پژمان را از دست دادیم و از حسینی در دو بازی مقابل سایپا استفاده کردیم. ما می دانستیم که تیممان به دروازه بانی احتیاج دارد که از عقب بتواند به تیم اعتماد به نفس بدهد، به همین دلیل دروازه بانمان را عوض کردیم. مهدی رحمتی دروازه بانی است که می تواند بازی را به خوبی بخواند. او قبل از این که موقعیت روی دروازه ایجاد گردد با پژمان، میلاد یا دانشگر صحبت می نماید. این نکته ای است که دروازه بانان جوان ما باید یاد بگیرند دروازه بان خوب، آن دروازه بانی نیست که بتواند فقط توپ های زیادی مهار کند. الیورکان خیلی خوب بازی خوانی می کرد و قبل از این که تیم حریف بخواهد موقعیتی ایجاد کند با مدافعان صحبت می کرد و از آن ها می خواست تا با پرس کردن نگذارند خطری روی دروازه ایجاد گردد. قبل از این که تیم ملی بخواهد به جام جهانی برود در بازی با ازبکستان، حسینی توپ را در اختیار داشت ولی کسی صدایش را نمی شنید. شاید این یکی از مشکلاتی بود که کی روش او را به جام جهانی نبرد. جنبه های شخصیتی در دروازه بان بودن بسیار حائز اهمیت است. دروازه بان بودن فقط این نیست که 20 توپ سیو کنید. مهم تر از آن، این است که بتواند شرایط بازی را کنترل کند که با صحبت کردن با مدافعان میسر می گردد.

10-160

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 113

به "شفر: حسینی بازیخوانی را از رحمتی یاد بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: حسینی بازیخوانی را از رحمتی یاد بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید