دیپلماتهای امریکایی ونزوئلا را ترک کردند

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز از خروج بعضی دیپلماتهای امریکایی از کاراکاس اطلاع داد.

دیپلماتهای امریکایی ونزوئلا را ترک کردند

رویترز اعلام نموده که شاهد عزیمت این افراد از سفارت امریکا به فرودگاه کاراکاس بوده است.

این اقدام متعاقب آن صورت می گیرد که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بیان کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع نموده و به دیپلمات های آمریکایی برای خروج از کاراکاس 72 ساعت مهلت داد.

یک روز پس از آنکه مقامات واشنگتن خوآن گوایدو رهبر 35 ساله مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناختند، وزارت امور خارجه آمریکا به بعضی از کارکنان دولتی شاغل در سفارتخانه این کشور در ونزوئلا دستور داد تا خاک این کشور را ترک نموده و از شهروندان آمریکایی ساکن در ونزوئلا خواست که همین کار را انجام دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای بیان کرد: ما این اقدام را بر مبنای ارزیابی کنونی خود از وضعیت امنیتی در ونزوئلا انجام می دهیم.

لازم به ذکر است که نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه با اعلام قطع روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن، به کارکنان سفارت آمریکا در ونزوئلا 72 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن از سوی دولت مادورو با خروج دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا مخالفت کرد. وی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا خواهند ماند؛ زیرا کسی که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گفته، مشروعیت قانونی ندارد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 135

به "دیپلماتهای امریکایی ونزوئلا را ترک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماتهای امریکایی ونزوئلا را ترک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید