داورزنی: ورزشکاران نباید بحث پاداش ها را به صفحات مجازی بکشانند، هر رشته ای صندلی خودش را دارد

به گزارش پیامک خنده، محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت که ورزشکاران نباید بحث پاداش ها را به صفحات مجازی بکشانند، چرا که این کار باعث می گردد مردم چهره دیگری از قهرمانان ترسیم نمایند.

داورزنی: ورزشکاران نباید بحث پاداش ها را به صفحات مجازی بکشانند، هر رشته ای صندلی خودش را دارد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست تخصصی ورزش با رویکرد حکمرانی و سیاست گذاری عصر امروز (یکشنبه) با حضور محمدرضا داورزنی، معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، لیلا صوفی زاده نایب رئیس فوتبال بانوان، محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جمعی از صاحب نظران و کارشناسان جامعه ورزش در تالار همایش های صدا و سیما برگزار گردید.

داورزنی در این نشست تخصصی درخصوص بعضی انتقادها از سوی ورزشکاران مدال آور المپیک نسبت به جوایز تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا و انتشار آن در فضای مجازی گفت: ورزشکاران سرمایه های ملی ما هستند و هر رشته ای بنا به رویدادی که دارد نسبت به سایر رشته ها صندلیی خاصی دارد که ما بر اساس آئین نامه و مقررات پاداش مدال آوران که در وزارت ورزش و جوانان ترسیم شده به ورزشکاران هر سال بر اساس افتخارآفرینی آنها در رویدادهای آسیا جهانی و المپیک و جام ملت ها پاداشی پیش بینی می کنیم.

وی اضافه کرد: هر سال وزارت ورزش مبالغ زیادی را برای پاداش مدال آوران در نظر می گیرد که این پاداش بنا به رشته های مختلف شرایط خاص خود را دارد، البته درخصوص فوتبال باید بگویم مبالغی که فدراسیون فوتبال برای صعود تیم ملی در جام ملت ها در هر مرحله در نظر گرفته، قرار بود توسط فدراسیون از سوی فدراسیون بین المللی یعنی فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا دریافت گردد. این که ما بخواهیم خود را با رشته های دیگر مقایسه کنیم قیاس درستی نیست. هر رشته صندلیی در کشور دارد و بر اساس آن پاداش دریافت می نماید.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش توضیح داد: اعتقاد دارم چنین بحث های نباید در فضای مجازی و رسانه ها کشیده گردد، این کار در شأن ورزشکار و رسانه نیست. رسانه ها اجازه دهند چنین بحث های در صندلی خود یعنی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آنالیز و پیگیری گردد. این گونه تخریب ها به نفع جامعه ورزش و ورزشکاران نیست، ما باید سعی کنیم وضعیت را به گونه ای مدیریت کنیم تا چنین موضوعاتی در فضای رسانه ای منتشر نگردد. مردم وقتی در جریان چنین مباحثی قرار می گیرند چهره ای دیگر از ورزشکاران برای خود ترسیم می نمایند. من قبول دارم که ورزشکاران توقع دارند که صندلی آنها دیده گردد، اما باید بگویم صندلی رشته ها با هم متفاوت است و اجازه دهند این بحث ها در جای دیگری آنالیز گردد نه در رسانه ها و فضای مجازی.

داورزنی همچنین درخصوص پیشنهادی که پژوهش های مجلس در زمینه حذف 10 هزار هئیت های استانی برای کاهش بودجه سال 98 ارائه نموده است، گفت: ساختار فدراسیون ها یک ساختار غیردولتی است و بر اساس مجامع سعی می نماید بالاترین تصمیم گیری های خود را در مجمع مطرح و اتخاذ نمایند. فدراسیون ها یک مقدار از بودجه خود را از دولت دریافت می نمایند و قسمتی توسط اسپانسر و غیره تأمین می گردد. در حال حاضر 1400 هیئت درمراکز استانی وجود دارد که به شکل هیئت اداره می شوند. در حقیقت ردیف بودجه ای از دولت ندارند که دولت بخواهد چنین پیشنهادی برای هئیت های استانی ارائه دهد. دولت باید نقش نظارتی و حمایتی داشته باشد. بنابراین هیئتهای ورزشی حقوق بگیر دولت نیستند که بار اقتصادی برای دولت داشته باشند. ما باید حمایت کنیم و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشیم تا در چارچوب سیاست کشور بتواند کار خود را پیش ببرند. ردیف بودجه مشخصی ندارند و هیچ بار اقتصادی به دولت وارد نمی نمایند.

وی درباره برگزاری دومین نشست تخصصی ورزش با رویکرد حکمرانی و سیاستگذاری اعلام نمود: برگزاری چنین کنفرانس اقدام ارزشمندی در بخش ورزش به ویژه در زمینه ورزش قهرمانی توسعه زیرساخت ها و غیره است و آن را به فال نیک می گیریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 141

به "داورزنی: ورزشکاران نباید بحث پاداش ها را به صفحات مجازی بکشانند، هر رشته ای صندلی خودش را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: ورزشکاران نباید بحث پاداش ها را به صفحات مجازی بکشانند، هر رشته ای صندلی خودش را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید