تجدید چاپحقیقت و زیبایی بابک احمدی برای سی و پنجمین نوبت

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، نشر مرکز سی وپنجمین چاپ کتاب حقیقت و زیبایی: درس های فلسفه هنر نوشته بابک احمدی را با شمارگان هزار نسخه، 592 صفحه و بهای 55 هزار و 800 تومان در دسترس مخاطبان قرار داد.

تجدید چاپحقیقت و زیبایی بابک احمدی برای سی و پنجمین نوبت

سی وچهارمین چاپ این کتاب در سال گذشته (1396) با شمارگان هزار نسخه و بهای 45 هزار و 900 تومان منتشر شده بود. چاپ 33 این کتاب نیز در سال 96 با شمارگان هزار نسخه و بهای 42 هزار و 900 تومان روانه کتابفروشی ها شد.

احمدی در کتاب حقیقت و زیبایی؛ درس های فلسفه هنر در 13 فصل و 26 درس با روشی جدید مهم ترین مسایل زیبایی شناسی و فلسفه هنر را به مخاطبان آموزش می دهد. هرچند بر این کتاب نقدهایی وارد شده، اما این کتاب از نخستین منابع آموزشی آکادمیک در موضوع زیبایی شناسی و فلسفه هنر است نویسنده در فصل نخست به بیان روش کاری و شرح مقولات و مفاهیم مورد بحث خود در این کتاب می پردازد. در فصل دوم با عنوان دشواری های تعریف زیبایی زیبایی و مفاهیم وابسته به آن در رساله های افلاطون، ارسطو و در ادامه فلوطین، ادموند برک و کانت، شرح و شرح شده است. احمدی در فصل سوم با عنوان هنر و روح دوران به فلسفه هنر و فلسفه تاریخ هنر از دیدگاه هگل پرداخته است. فصل چهارم از نگاه هنرمند نام دارد و در آن مقام هنرمند از دیدگاه رمانتیک های آلمانی، شلینگ، شوپنهاور و نیچه، آنالیز شده است. فصل پنجم با عنوان زمینه اجتماعی اثر هنر به تحلیل دیدگاه های اندیشمندانی چون مارکس، انگلس، گئورگ لوکاچ و آنتونیو گرامشی درباره زمینه های اجتماعی هنر اختصاص دارد. هنر و مدرنیته نیز عنوان فصل ششم کتاب است و در آن مدرنیسم از منظر تئودور آدورنو، نقد این اندیشمند از زیبایی شناسی و دیدگاه های زیبایی شناختی والتر بنیامین و برتولت برشت، آنالیز و تحلیل شده است. احمدی در فصل هفتم کتاب با عنوان از بیانگری تا شکل با شرح مفهوم بیانگری در هنر به بیان نظریات بندتو کروچه و رابین جرج کالینگوود در این باره پرداخته و در ادامه به بیان نماد و بیانگری از دیدگاه ارنست کاسیرر و همچنین دیدگاه های زیبایی شناختی ویتگنشتاین پرداخته است. در فصل هشتم کتاب با عنوان ساختار اثر هنری دیدگاه های فرمالیست های روس و ساختارگرایان درباره هنر و نقد هنری و ادبی آنالیز شده و در فصل نهم نیز با نام ناخودآگاهی و هنر دیدگاه های فروید و یونگ و همچنین زیبایی شناسی از منظر سوررئالیست ها تشریح شده است. تاویل و دریافت مخاطب عنوان فصل دهم کتاب است که در آن ضمن بحث هایی پیرامون میزان اثرپذیری مخاطب، ریشه های زیبایی شناسی دریافت و دیدگاه های یاس و آیزر و همچنین تاویل از منظر گادامر و پل ریکور، برای مخاطب باز شده است. فصل یازدهم کتاب به بحث و آنالیز پیرامون شیوه های برخورد با اثر هنری و دیدگاه های مارشال مک لوهان و ژان بودریار در این حوزه اختصاص دارد. معمای معنا نیز عنوان فصل دوازدهم کتاب است و در آن نسبت حقیقت و هنر از منظر ژاک دریدا و مفهوم متافیزیک حضور این اندیشمند تحلیل شده است. و در نهایت فصل آخر کتاب نیز با عنوان راز اثر هنری دیدگاه های مارتین هیدگر، فیلسوف شهیر آلمانی تحلیل و شرح شده است. بحث هیدگر از گوهر شعر و نظرش درباره شعر هولدرلین، شاعر آلمانی نیز دیگر مبحث این فصل است.

در این فصل نیز برای نخستین بار در منابع فارسی زیبایی شناسی از دیدگاه برترین فیلسوف قرن، یعنی مارتین هایدگر و نظریه های ادبی او در زمینه هستی شناسی شعر به مخاطبان ارائه شده بود. هرچند که پس از این کتاب نیز عمده آثار هایدگر بویژه کتاب مهم او در زمینه زیبایی شناسی با عنوان سرآغاز کار هنری منتشر شد و کتاب ها و تک نگاری های متعددی نیز در موضوع منظومه فکری هایدگر در دسترس مخاطبان نهاده شد، اما بازهم تحلیل احمدی اهمیت خود را از دست نداده است. نشر مرکز نخستین انتشار حقیقت و زیبایی را در سال 1374 با شمارگان دو هزار نسخه، 592 صفحه و قیمت یکهزار و 800 تومان منتشر نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 88

به "تجدید چاپحقیقت و زیبایی بابک احمدی برای سی و پنجمین نوبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجدید چاپحقیقت و زیبایی بابک احمدی برای سی و پنجمین نوبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید