30 درصد از سود سهام عدالت واریز می گردد، گروکشی 20 درصد باقی مانده

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 شرکت های سرمایه پذیر در اواخر سال 99 به میزان 50 درصد واریز شد و قرار شد 50 درصد دوم از این سود عملکرد بعد از عید 1400 به حساب سهامداران عدالت که 49 میلیون نفر هستند واریز گردد. حتی صحبت هایی بر این بود که در ماه مبارک رمضان و یا حداکثر عید فطر 50 درصد دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران عدالت واریز گردد.

30 درصد از سود سهام عدالت واریز می گردد، گروکشی 20 درصد باقی مانده

اخبار رسیده از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می دهد که تا به امروز حدود 30 درصد از سود سهام عدالت مربوط به 50 درصد به جامانده واصل شده و هنوز 20 درصد از سود به جامانده شرکت ها به حساب این شرکت واریز نشده تا بین سهامداران عدالت تقسیم گردد.

همچنین پیش از این حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفته بود از 36 شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت 29 شرکت برای عملکرد سال 98 خود سود شناسایی نموده که باید بین سهامداران عدالت چه در روش مستقیم یا غیرمستقیم بین سهامداران توزیع گردد که بر این اساس با توجه به کوشش فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی 50 درصد از این سود که واصل شده بود قبل از عید به حساب سهامداران واریز شد.

البته قانون تجارت در این زمینه ایراداتی دارد از جمله اینکه قانون تجارت می گوید برای عملکرد شرکت های بورسی در یک سال اقتصادی می توان تا تیر سال بعد مجمع برگزار کرد و در صورت شناسایی سود و تصویب در مجمع می توان تا هشت ماه بعد از آن این سود را به حساب سهامداران واریز کرد.

در این زمینه یک مقام مطلع، گفت: با توجه به پراکنده بودن و زیاد بودن مشمولان سهام عدالت، باید همه سودها واصل گردد و به صورت همزمان به حساب دارندگان سهام واریز گردد، اما چون تا کنون از 50 درصد دوم سود سهام عدالت فقط 30 درصد واصل شده، احتمالا این 30 درصد واریز می گردد و 20 درصد سود سهامداران عدالت در شرکتها می ماند.

به گفته وی، ضروری است از مقامات بالاتر مانند وزیر اقتصاد و یا رئیس جمهور در این زمینه وارد گردد تا سود اندک و پراکنده سهامداران عدالت که نزد شرکت های سرمایه پذیر مانده است را هرچه زودتر وصول نمایند و به حساب سهامداران عدالت که از دهک های کم درآمد جامعه هستند، واریز گردد.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1625

به "30 درصد از سود سهام عدالت واریز می گردد، گروکشی 20 درصد باقی مانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد از سود سهام عدالت واریز می گردد، گروکشی 20 درصد باقی مانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید