کرونا میلیاردها نفر را به فقر محکوم نموده است

به گزارش پیامک خنده، سازمان بین المللی آکسفام هشدار داد که بحران کرونا در حال تشدید نابرابری در دنیا بوده است به شکلی که ثروتمندها به سرعت ثروتمندتر می شوند و احتمالاً سال ها طول می کشد تا اوضاع مالی فقیرترین کشورهای دنیا بهبود یابد.

کرونا میلیاردها نفر را به فقر محکوم نموده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بین المللی آکسفام هشدار داد که بحران کرونا در حال تشدید نابرابری در دنیا بوده است به شکلی که ثروتمندها به سرعت ثروتمندتر می شوند و احتمالاً سال ها طول می کشد تا اوضاع مالی فقیرترین کشورهای دنیا بهبود یابد.

در گزارشی تحت عنوان ویروس نابرابری، این سازمان هشدار داد که دوره همه گیری کرونا اولین دوره ای از زمان شروع ثبت نابرابری در دنیا است که طی آن آن آن در تقریباً تمام کشورها افزایش نابربری به طور همزمان اتفاق افتاده است.

در گزارش آکسفام آمده است: 1000 نفر اول در لیست ثروتمندترین افراد دنیا فقط در طی 9 ماه ضررهای ناشی از بحران کرونای خود را جبران کردند، اما بهبودی فقیرترین افراد در دنیا بیش از یک دهه طول می کشد.

آکسفام همچنین بر این واقعیت تاکید نمود که تأثیر ویروس کرونا نیز به شکل نابرابری احساس می گردد به طوری که نرخ مرگ و میر در اقلیت های قومی در بعضی از کشورها بیشتر است و زنان در بخش های مختلف اقتصاد بیشترین آسیب را از همه گیری کرونا دیده اند.

زمان بندی این گزارش همزمان با شروع رویداد مجازی مجمع دنیای اقتصاد در داووس است. یک هفته کامل از برنامه های دنیای این مجمع به یاری رهبران برای انتخاب راه چاره های نوآورانه و جسورانه برای جلوگیری از همه گیری و بهبودی مالی قوی در طی سال آینده اختصاص خواهد یافت.

آکسفام در گزارش خود همچنین تاکید نمود که اقتصادهایی که نسبت به بقیه عادلانه تر هستند شاهد بهبود سریع اوضاع مالی خود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1431

به "کرونا میلیاردها نفر را به فقر محکوم نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا میلیاردها نفر را به فقر محکوم نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید