کرملین: درگزارش مولر مدرکی برای اثبات دخالت روسیه وجود ندارد

به گزارش پیامک خنده، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که در گزارش رابرت مولر دادستان ویژه مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا هیچ نشانه یا مدرکی برای اثبات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود ندارد و در واقع چیز جدیدی ارایه نشده است.

کرملین: درگزارش مولر مدرکی برای اثبات دخالت روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران، دمیتری پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران بار دیگر با اشاره به اینکه در گزارش مولر به تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره شده، گفت: آنها مدرکی برای اثبات ادعای خود ارایه نکردند.

وی ادامه داد: ما همچنان اتهامات آنها را رد می کنیم و از روز اول هم گفتیم که آمریکایی ها هر چه بگردند باز هم نمی توانند مدرکی دال بر دخالت ما در انتخابات خود پیدا کنند چرا که چنین چیزی واقعیت ندارد.

پسکوف با بیان اینکه در گزارش مولر مورد جدیدی ارائه نشده است، اظهار کرد: در گزارش مولر هم هیچ چیز جدیدی ارایه نشده است و موارد مطرح شده در آن تکراری است و ما بارها آنها را شنیده ایم.

پسکوف همچنین به دیدار سرمایه داران روسیه و آمریکا که در گزارش مولر از آن به عنوان تلاشی برای مداخله در انتخابات یاد شده بود واکنش نشان داد و گفت: تجار در تمام جهان با همتایان خود دیدار می کنند.

گفتنی است، وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه پس از مدت ها انتظار و حدس خاتمه گزارش بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد؛ گزارشی که می گوید شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در کارشکنی در اجرای عدالت نیافته اما دونالد ترامپ و تیم حقوقی اش آن را یک پیروزی قلمداد کرده اند.

به گزارش تارنمای هیل، این گزارش در دو جلد و در 448 صفحه منتشر و علاوه بر انتشار عمومی به کنگره نیز ارسال شده است.

این گزارش در واقع نسخه ای سانسور شده و بازنویسی شده از روی گزارش اصلی رابرت مولر بازپرس ویژه تحقیقات در زمینه دخالت روسیه در انتخابات 2016 است.

تیم حقوقی مولر که 22 ماه برای انجام این گزارش وقت صرف کرده، نوشته که در روند تحقیقات نتوانسته با قاطعیت مشخص کند که ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی نکرده است.

**آمریکا تمایلی به همکاری با روسیه ندارد

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت که روسیه پیشنهاداتی را برای همکاری در عرصه های مختلف ازجمله مبارزه با جرایم سایبری به آمریکا ارائه کرد اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

وی با بیان اینکه آمریکا تمایلی برای همکاری با روسیه در هیچ عرصه ای ندارد، گفت: فقط می توانیم ابراز تاسف کنیم این رفتار آمریکا نه فقط بر امنیت دو کشور بلکه کل جهان تاثیر می گذارد.

اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 178

به "کرملین: درگزارش مولر مدرکی برای اثبات دخالت روسیه وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: درگزارش مولر مدرکی برای اثبات دخالت روسیه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید