کُردهای سوری وابسته به آمریکا: توافق منطقه امن را کاملا اجرا کردیم

به گزارش پیامک خنده، رئیس نهاد موسوم به شورای دموکراتیک سوریه اظهار داشت که توافق منطقه امن را اجرا نموده اند و مدعی شد که این توافق، امنیت را در شمال سوریه حکمفرما خواهد نمود.

کُردهای سوری وابسته به آمریکا: توافق منطقه امن را کاملا اجرا کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریاض درار رئیس نهاد موسوم به مجلس سوریا الدیموقراطیه (شورای دموکراتیک سوریه) گفت که به صورت کامل توافق موسوم به منطقه امن را اجرا کردند.

شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی شبه نظامیان کُرد موسوم به قوات سوریا الدیموقراطیه (نیروهای دموکراتیک سوریه) است که به اختصار قسد نامیده می شوند. نیروهای دموکراتیک نیز تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

توافق منطقه امن، بین آمریکا و ترکیه منعقد شده؛ هر چند که هنوز اختلافات بسیاری بین طرفین بر سر نحوه اجرا و جزئیات آن وجود دارد. دولت سوریه اما بارها ضمن محکومیت این اقدام، مداخلات واشنگتن و آنکارا را نقض حاکمیت خود اعلام نموده است.

درار در گفت وگو با پایگاه خبری باسنیوز -نزدیک به کُردها- گفت که ما از طرف خود، توافق را کاملا اجرا کردیم. بسیاری از نیروها (قسد) از منطقه مرزی عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه شوراهای نظامی مسئول تأمین امنیت این مرزها و مناطق هستند، مدعی شد که این شوراها متشکل از ساکنان همان منطقه هستند.

این مسئول کُرد با اشاره به اینکه عملا هر چه بر سر آن توافق شد، اجرایی شده است، گفت: گشتی های مشترک که آمریکایی ها و ترکیه ای ها آن را سازماندهی می نمایند، برای آن است که از این اطلاعات، مطمئن شوند.

درار با این ادعا که این توافق، امنیت را تأمین نموده و مانع از تهدیدها می گردد، خاطر نشان کرد: تهدیدهای ترکیه پیرامون حمله به شرق فرات، برآیند بحران داخلی در این کشور است.

وی با بیان اینکه هدف از این تهدیدها باج خواهی از اروپایی ها و آمریکایی هاست، مدعی شد که ترکیه همزمان با روسیه و آمریکا همکاری می نماید.

رئیس شورای دموکراتیک ادامه داد: منتظریم که مکانیزم امنیتی، همه مرزهای بین ما و ترکیه را شامل گردد... این (مکانیزم) بین سری کانیه (رأس العین) و کری سبی (تل ابیض) است. امیدواریم امنیت تمام منطقه تأمین گردد.

درار با این ادعا که دولت سوریه هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و باعث سقوط منطقه عفرین شد، مدعی شد که دمشق وظیفه خود را از نظر پشتیبانی هوایی انجام نداد... اگر حمایت هوایی می کرد، نیروهای مبارز می توانستند مقاومت و دفاع نمایند.

این ادعاها در حالی از سوی این شبه نظامی کُرد مطرح می گردد که بارها دمشق از آنان خواست که به همکاری خود با آمریکا سرانجام دهند. شبه نظامیان کُرد در پی خودمختاری هستند و دولت سوریه این مسئله را نقض حاکمیت خود می داند.

بسیاری از کارشناسان و بعضی از مسئولان کُرد سوری بر این باورند که توافق منطقه امن، اولا به منزله خنجر از پشت آمریکا به کُردهاست (+). ثانیا، آمریکا تا زمانی از کُردها حمایت خواهد نمود که منافعش را تأمین نمایند و هیچ گاه از حمایت شریک راهبردی خود در ناتو یعنی ترکیه، دست نخواهد کشید (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 350

به "کُردهای سوری وابسته به آمریکا: توافق منطقه امن را کاملا اجرا کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کُردهای سوری وابسته به آمریکا: توافق منطقه امن را کاملا اجرا کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید