چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا به تعهداتش در قبال پناهجویان عمل نکرده است

به گزارش پیامک خنده، وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از انفعال اتحادیه اروپا در موضوع پناهجویان، گفت ترکیه نمی تواند مانع پناهجویانی گردد که می خواهند این کشور را ترک نمایند.

چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا به تعهداتش در قبال پناهجویان عمل نکرده است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در واکنش به انتقاد هایکو ماس همتای آلمانی خود از سیاست آنکارا در گگرددن گذرگاه های مرزی سمت اروپا به روی پناهجویان، گفت این اتحادیه اروپا است که به تعهدات خود عمل ننموده، نه ترکیه.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو ضمن پرسش این سوال از ماس که اتحادیه اروپا به کدام یک از تعهداتی که در قبال پناهجویان به ترکیه داده عمل نموده است، گفت: اتحادیه اروپا حتی نیمی از 6 میلیارد یورویی را که برای [میزبانی] از سوری ها به آنکارا وعده داده بود، پرداخته ننموده است.

وی با بیان اینکه اروپا به موضوع پذیرش داوطلبانه بشردوستانه پناهجویان عمل ننموده، شرح داد: آنها همچنین از طرح منطقه امن ترکیه در شمال سوریه هم حمایت نکردند. ما نمی توانیم مانع پناهجویانی شویم که می خواهند ترکیه را ترک نمایند.

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به رفتار غیرانسانی بعضی کشورهای اروپایی با پناهجویان، گفت: اتحادیه اروپا برای سال هاست که چشمانش را بسته است. آیا زمان آن نرسیده که مسئولیت پذیر گردد؟ آنها (یونان) هم اکنون در حال کشتار بی رحمانه پناهجویان در مرزهایشان هستند.

به نوشته آناتولی، پلیس و نیروهای امنیتی یونان در روزهای اخیر و بعد از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزها به روی پناهجویانی که می خواهند به اروپا بروند، با استفاده از قوه قهریه بیش از حد و به کار بردن گلوله های مشقی و جنگی، گاز اشک آور و نارنجک صوتی به برخورد با پناهجویان روی آورده اند.

وزیر خارجه آلمان روز گذشته در توئیتر خود نوشته بود: ترکیه باید به عمل کردن به تعهداتش ذیل توافق با اتحادیه اروپا ادامه دهد. اتحادیه اروپا به مراقبت محترمانه از پناهجویان یاری می نماید. ما نمی توانیم به [ترکیه] اجازه دهیم که آنها (پناهجویان) را به ابزار بازی سیاسی ژئوپلتیکی تبدیل کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 789

به "چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا به تعهداتش در قبال پناهجویان عمل نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا به تعهداتش در قبال پناهجویان عمل نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید