شرایط مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد، مردم 10درصد کاهش مصرف دهند

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد از قرمز شدن شرایط مصرف برق در این استان خبر داد

شرایط مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد، مردم 10درصد کاهش مصرف دهند

داود راهزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه هر سال پیک گرمای فصل تابستان هست و با توجه به افزایش دما و شروع فصل کشاورزی که پمپاژهای آب وارد مدار می شوند، پیش بینی شده که برق پایدار را به روش مدیریت مصرف کنترل کنیم.

وی اظهارکرد: در بخش کشاورزی و صنعتی طی تفاهم نامه هایی که داریم برق این بخش ها نیز کنترل می شوند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخاطر اینکه فروپاشی شبکه نداشته باشیم و منجر به خاموشی های عمومی نشود ملکف و مجبور هستیم که در چند ساعت بار مصرف برق (از ساعت 12 ظهر تا 17 عصر) مصرف برق در بخش های کشاورزی، صنعتی و تجاری را کنترل و مدیریت کنیم.

راهزادی شرح داد: از مردم انتظار داریم در مناطق سردسیری از کولرهای آبی استفاده کنند، در مناطق گرمسیری از وسایل خُنک کننده کم مصرف استفاده شود و همچنین بصورت همزمان از وسایل پرمصرف (ماشین لباس شویی، اتو و جاروبرقی) استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون مردم استان مازاد بر سقف تعیین شده از برق، مصرف می کنند، ادامه داد: شرایط مصرف برق استان کهگیلویه و بویراحمد در حالت قرمز قرار گرفته است. در حال حاضر بالاتر از نرم کشوری مصرف برق در سطح استان داریم.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: مصرف برق در این استان بیش از 8 درصد افزایش داشته است و از سقفی پیکی که برای استان در نظر گرفته شده هم مصرف برق استان بالا رفته است.

راهزادی تاکید کرد: انتظار داریم هر مشترک خانگی و تجاری حداقل 10 درصد از برق مصرفی خود را کاهش دهند تا هم برق پایداری داشته باشیم و هم از شرایط قرمز خارج شویم.

وی اظهارکرد: بیشترین مصرف برق استان را از ساعت 12 ظهر تا 17 عصر که اوج گرماست داریم.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: با توجه به پیش بینی گرمای بی سابقه هوا از سوی سازمان هواشناسی، این گرما در بالا رفتن مصرف برق تاثیر گذار است.

راهزادی گفت: در صورتی که می خواهیم همه مردم استان از نعمت برق برخوردار باشند و با خاموشی با برنامه روبرو نشوند، کمک کنند تا 15 شهریور از این شرایط عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1062

به "شرایط مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد، مردم 10درصد کاهش مصرف دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد، مردم 10درصد کاهش مصرف دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید