واکنش های اوکراین، کانادا، روسیه و لتونی به اعلام علت سقوط هواپیمای بویینگ

به گزارش پیامک خنده، رئیس جمهور اوکراین در پی انتشار بیانیه ایران در رابطه با علل سقوط هواپیمای اوکراینی با ابراز تاسف نسبت به این موضوع گفت: امروز، صبح خوبی نبود اما حقیقت را به ارمغان آورد.

واکنش های اوکراین، کانادا، روسیه و لتونی به اعلام علت سقوط هواپیمای بویینگ

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از اینکه ایران اظهار داشت هواپیمای اوکراینی به اشتباه هدف قرار گرفته بود، خواستار جوابگویی و عذرخواهی رسمی ایران در رابطه با این مسئله شد.

وی گفت: امروز، صبح خوبی نبود اما حقیقت را به ارمغان آورد. اوکراین خواستار جوابگویی ایران، بازگشت اجساد جان باختگان، پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان و عذرخواهی رسمی ایران است.

زلنسکی همچنین تاکید نمود که تحقیقات در این زمینه می بایست بدون تعلل ادامه پیدا کند و بدون مداخله کامل گردد.

  • نخست وزیر کانادا: ایران باید جوابگو باشد

در پی اعلام نتایج آنالیز علل سقوط هواپیمای بویینگ از سوی ایران، نخست وزیر کانادا گفت که ایران باید جوابگو باشد. شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری اظهار داشت که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفته است که پس از اذعان مسئولان ایران به هدف گیری هواپیمای اوکراینی، این کشور باید جوابگو باشد.

  • وزیر امور خارجه لتونی: کسانی که مسئول بوده اند باید جوابگو باشند

بر طبق این گزارش، وزیر امور خارجه لتونی نیز در واکنش به اعلام علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، آن را اشباهی غم انگیز تلقی کرد.

ادگار رینکویکس، وزیر امور خارجه لتونی در پی اعلام علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، در صفحه توییترش نوشت: مهم است که ایران اعلام نموده است، نیروهای مسلح آن به طور غیرعمدی پرواز بین المللی PS752 اوکراینی را سرنگون کردند. این یک اشتباه بسیار غم انگیز بود، باید تحقیقات بی طرفانه انجام گرفته و کسانی که مسئول آن بوده اند، جوابگو باشند.

  • واکنش یک مقام روس به اعلام علل سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس کمیته روابط خارجی روسیه هم به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، واکنش نشان داد.

روزنامه نیوز ایندیا اکسپرس نوشت: کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس روسیه در پی اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران گفت: اگر آشکارسازی جعبه های سیاه و تحقیق اجرا شده ثابت نمی کند که نیروهای مسلح ایران، این کار را عمدا انجام داده اند و هیچ دلیل قانع کننده ای برای آن وجود ندارد، [موضوع] این رخ داد باید انتها یابد.

او در ادامه اظهار کرد: امیدواریم که همه طرف ها درس بگیرند و اقداماتی انجام دهند.

در پی وقوع حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه 98/10/18، ستاد کل نیروهای مسلح، امروز اظهار داشت: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز شنبه اظهار داشت: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به نتایج علل سقوط هواپیمای بویینگ گفت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

وی توضیح داد: روزی غم انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر شد. عرض تأسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده های قربانیان و همه ملت های آسیب دیده.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 782

به "واکنش های اوکراین، کانادا، روسیه و لتونی به اعلام علت سقوط هواپیمای بویینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های اوکراین، کانادا، روسیه و لتونی به اعلام علت سقوط هواپیمای بویینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید