نیمی از قربانیان کرونا در تهران است، بهشت زهرا تا 3 سال دیگر پر می گردد

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران : طی 9 ماه حدود 22 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شدند. تقریبا نیمی از جان باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران هستند.

نیمی از قربانیان کرونا در تهران است، بهشت زهرا تا 3 سال دیگر پر می گردد

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شهر، بهشت زهرای تهران حدود 50 سال پیش با مساحت 314 هکتار برای تدفین متوفیان شروع به کار کرد. موضوع تکمیل ظرفیت بهشت زهرا همیشه دغدغه مدیران شهری بوده است و در سال های 1378 و 1388 به ترتیب 160 و 110 هکتار به مساحت بهشت زهرا افزوده شده است. به این ترتیب در حال حاضر مساحت بهشت زهرای تهران 584 هکتار است.

در طول نیم قرن در بهشت زهرا یک میلیون و 750 هزار نفر پذیرش شده اند که از این رقم یک و نیم میلیون نفر در این آرامستان تدفین شده اند و 250 هزار نفر نیز به شهرستان ارجاع داده شده اند.

تدفین 1.7 میلیون نفر در بهشت زهرا

در سال 1389 به طور متوسط روزانه 150 تا 170 نفر در بهشت زهرا پذیرش شده اند و 51 هزار نفر نیز به صورت عادی دفن شده اند.از ابتدای سال 1399 و با شیوع بیماری کووید 19 روزانه 225 تا 245 فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده اند و طی 9 ماه حدود 22 هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان به خاک سپرده شدند. تقریبا نیمی از جان باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با توجه به تعداد فوتی ها، سازمان بهشت زهرا حداکثر ظرف 3 سال آینده جوابگوی متوقیان خواهد بود.

سعید خال، ادامه داد: نتیجه مطالعات برای مکان یابی آرامستان های جدید تا سرانجام سال معین می گردد و مدیریت شهری اعلام می نماید که چه آرامستان هایی به تهران اضافه خواهد شد.

تعداد متوفیان شهر تهران به علاوه متوفیان کرونایی در بعضی از روزها نزدیک به 400 نفر بوده است اما این آرامستان تا به امروز مسئله ای در تدفین متوفیان نداشته است.

در بهشت زهرا قطعه کرونایی ها وجود ندارد و شهروندان می توانند طبق دلخواه خودشان متوفی را در هرجا از بهشت زهرا که بخواهند با رعایت پروتکل های بهداشتی دفن نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1643

به "نیمی از قربانیان کرونا در تهران است، بهشت زهرا تا 3 سال دیگر پر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از قربانیان کرونا در تهران است، بهشت زهرا تا 3 سال دیگر پر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید