نیافر در گفت و گو با خبرنگاران: آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی، 95 درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد

به گزارش پیامک خنده، مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی گفت: تاکنون 892 تن گلرنگ، یک هزار و 782 تن آفتابگردان و 330 هزارتن کلزا خریداری شده است.

نیافر در گفت و گو با خبرنگاران: آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی، 95 درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد

مومن نیافر، مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی اظهار کرد: تاکنون 892 تن گلرنگ با ارزش 22 هزار میلیون ریال، آفتابگردان یک هزار و 782 تن با ارزش 44 هزار و 795 میلیون ریال و 2 هزار و 752 تن سویا با ارزش 64 هزار و 183 میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 91 درصد بهای گلرنگ و 95 درصد بهای آفتابگردان به حساب کشاورزان واریز شده است، اضافه نمود: همچنین بهای سویا خریداری شده به محض تحویل لیست های خرید به بانک، به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

نیافر با اشاره به اینکه برداشت کلزا به خاتمه رسیده است، اضافه نمود: امسال330 هزارتن کلزا با ارزش بیش از 9 هزار و 83 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و صد درصد بهای آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: رشد 7 درصدی خرید تضمینی گندم در امسال/برداشت سویا شروع شد

مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه برداشت سویا به تازگی شروع شده است، بیان نمود: برآوردهای اولیه وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی سویا به 80 تا 100 هزارتن برسد.

این مقام مسئول میزان خرید تضمینی دانه های روغنی در امسال را پیش بینی کرد و اضافه نمود: با توجه به آنکه هم اکنون عمده میزان خرید تضمینی دانه های روغنی مربوط به سویاست، از این رو تا خاتمه فصل برداشت نمی توان پیش بینی خاصی در این باره داشت.

وی ادامه داد: با وجود قیمت های مناسب سویا در بازار، اکثر کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی تحویل می دهند.

نیافر در خاتمه با اشاره به اینکه رقم جدیدی به میزان خرید تضمینی گندم اضافه نشده است، توضیح داد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 9 میلیون و 464 هزارتن گندم با ارزش 125 هزار و 604 میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 85

به "نیافر در گفت و گو با خبرنگاران: آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی، 95 درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیافر در گفت و گو با خبرنگاران: آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی، 95 درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید