نگرانی دوباره دولت افغانستان از به حاشیه رفتن در مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش پیامک خنده، دولت افغانستان که در حدود یک سال گذشته نسبت به مذاکرات آمریکا و طالبان در حاشیه قرار داشت پس از آغاز سفرهای منطقه ای جدید نماینده آمریکا برای آغاز گفت وگوها شرح داد که روند صلح باید به رهبری کابل باشد.

نگرانی دوباره دولت افغانستان از به حاشیه رفتن در مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از آغاز دور جدید سفرهای زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بر رهبری روند صلح این کشور توسط دولت تاکید کرد.

صدیقی در توئیتی نوشت: دولت افغانستان به تحقق صلح متعهد است اما کشور زمانی به صلح پایدار و با عزت می رسد که این روند توسط دولت افغانستان رهبری شود.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در حالی بر رهبری روند صلح توسط افغانستان تاکید کرده که در طول 9 دور مذاکرات آمریکا و طالبان، واشنگتن کابل را در حاشیه نگه داشته بود و جزئیاتی را درباره این مذاکرات به دولت افغانستان ارائه نمی داد.

از سوی دیگر، طالبان نیز که دولت را نامآغاز می داند در طی این مذاکرات حاضر به دیدار مستقیم با مقامات افغان نشد و همواره تاکید می کرد که تنها درصورتی با مقامات افغان دیدار خواهد کرد که بطور شخصی و نه از جایگاه دولتی در نشست حضور یابند.

کابل پیش از این نیز بارها نسبت به توافق یکجانبه آمریکا و طالبان ابراز نگرانی کرده اس و پیش از لغو مذاکرات قطر نیز بیم آن داشت که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازد و یا از ایجاد دولت موقت حمایت کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 498

به "نگرانی دوباره دولت افغانستان از به حاشیه رفتن در مذاکرات آمریکا و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی دوباره دولت افغانستان از به حاشیه رفتن در مذاکرات آمریکا و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید