منصوری: تحریم ها تاثیر مثبتی بر فراوری و اقتصاد ایران داشته است

به گزارش پیامک خنده، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم ها تاثیر مثبتی بر فراوری و اقتصاد ایران داشته است.

منصوری: تحریم ها تاثیر مثبتی بر فراوری و اقتصاد ایران داشته است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا منصوری در جریان بازدید جمعی از سفرا و رایزنان مالی سفارت خانه های خارجی مقیم تهران از توانمندی های مالی ساوه و زرندیه اظهار کرد: اعمال تحریم های ظالمانه منجر به جلوگیری از واردات شده و صادرات محوری را تقویت نموده است.

وی اعلام کرد: تشدید تحریم ها عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت شرکت ها در دو الی سه شیفت شده است؛ به گونه ای که با تبدیل تحریم به فرصت زمینه خودکفایی در تامین احتیاجهای کشور فراهم و از واردات های بی رویه جلوگیری به عمل آمده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اضافه نمود: در گذشته وارد کننده و مصرف کننده بودیم، اما امروز مصرف کننده فراوری داخل و صادرات محور هستیم که این رویه از برکات تحریم هاست.

وی در ادامه گفت: ساوه و زرندیه قطب صنعت استان مرکزی و کشور هستند و سهم بالایی در تامین کالای مورد احتیاج کشور و حتی خارج از کشور را بر عهده دارند.

منصوری اعلام کرد: استقرار بزرگترین شهرصنعتی کشور در این منطقه نشان از مزیت بالای صنعتی آن دارد بطوریکه انواع فراوریات صنعتی در ساوه و زرندیه فراوری می گردد.

وی توضیح داد: استقرار انواع صنایع غذایی، فلزی، شیمیایی، بهداشتی و دارویی و ... با تنوع محصولات فراوریی بیانگر پویایی صنعت در این منطقه است. همچنین بخش اعظمی از احتیاج دارویی کشور در شرکت های داروسازی ساوه و زرندیه فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

به گزارش خبرنگاران، سعید بیگ زاده مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی اراک نیز گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده از سوی وزارت امور خارجه تعدادی از سفرای خارجی در ایران و رایزن های مالی مقیم تهران به منظور آشنایی با توانمندی های استان مرکزی و بازدید از واحدهای فراوریی و صنعتی به این استان سفر کردند.

وی اعلام کرد: بازدید از شرکت قفل سازی کلون، مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه و شرکت نیکسان صنعت ساوه از جمله بازدیدهای این گروه دیپلماتیک در روز نخست سفر به این استان است.

بیگ زاده اضافه نمود: بازدید از واحدهای صنعتی آلومینوم اراک، ماشین سازی و چند واحد صنعتی و فراوریی در مرکز استان و نیز نشست با استاندار مرکزی و فعالین مالی از دیگر برنامه های این گروه دیپلماتیک خواهد بود.

وی بازدید از بیت تاریخی حضرت امام (ره) در شهر خمین و نیز دهکده گل و گیاه و نیز سرچشمه محلات که از جاذبه های توریستی استان مرکزی است انتها بخش سفر این گروه دیپلماتیک خواهد بود که با توجه به تمایل کشورهای آسیایی و آفریقایی برای آشنایی با وضعیت صنعت استان مرکزی انجام شده و در شرایط کنونی مالی مصداق تقویت روابط سیاست خارجی در حوزه مالی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 287

به "منصوری: تحریم ها تاثیر مثبتی بر فراوری و اقتصاد ایران داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوری: تحریم ها تاثیر مثبتی بر فراوری و اقتصاد ایران داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید