مماشات کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با بعضی باشگاه ها، نساجی تنها قربانی سخت گیری هاست؟

به گزارش پیامک خنده، شواهد نشان می دهد کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با بعضی باشگاه ها در مورد تسویه حساب با طلبکاران مماشات به خرج داده و تنها قربانی سخت گیری ها نساجی است.

مماشات کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با بعضی باشگاه ها، نساجی تنها قربانی سخت گیری هاست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هفته نخست رقابت های لیگ برتر، جزو هفته های خاص لیگ بود. از این جهت که فدراسیون فوتبال با سخت گیری در مورد بدهی باشگاه ها، اجازه استفاده باشگاه های بدهکار از 50 درصد بازیکنان جدیدشان را نداد. اتفاقی که باعث عدم صدور مجوز بازی نیمی از بازیکنان جدید باشگاه های بدهکار شد. باشگاه هایی از جمله استقلال، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی، ماشین سازی، شهر خودرو و نساجی مازندران که در هفته اول نتوانستند از 50 درصد بازیکنان جدید خود استفاده نمایند.

با این حال بعضی باشگاه ها با توجه به تسویه حساب صورت گرفته با طلبکاران خود، توانستند از هفته دوم رقابت های لیگ تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشند. در این بین باشگاه استقلال که تا همین چند روز پیش درگیر تسویه حساب با طلبکارانش بود، از هفته دوم توانست نیم دیگر بازیکنانش را در اختیار بگیرد. در هفته نخست استقلال میلیچ، محمد بلبلی، سیاوش یزدانی و میلاد باقری را نداشت که از میان آنها بلبلی به مدت 6 ماه محروم شده بود و سیاوش یزدانی هم یک جلسه محرومیت انضباطی داشت، اما از هفته دوم به جز بلبلی، تمام بازیکنان استقلال در اختیار کادرفنی قرار داشتند.

به نظر می رسد تنها تیمی که هنوز نتوانسته از بازیکنان جدید خود استفاده کند نساجی است که این مسئله باعث دلخوری و گلایه های متعدد رضا مهاجری نیز شده است. سرمربی نساجی بدون داشتن بخشی از بازیکنان جدید خود، دستش را خالی می بیند و در انتظار برطرف مشکل و رسیدن بازیکنانش است. سؤال اینجاست که استقلالی ها چگونه توانستند با وجود عدم تسویه با بدهکاران خود، از هفته دوم بازیکنان جدیدشان را در اختیار بگیرند، اما چنین شرایطی برای نساجی به وجود نیامد؟

جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در نشست خبری اش در تاریخ 5 شهریورماه خاطرنشان کرد: ما محکم پای حرف خود ایستاده ایم و اکنون استقلال، نساجی و نفت مسجدسلیمان، فقط نیمی از قراردادهای جدید خود را ثبت نموده اند و برای نیمی دیگر باید تسویه حساب کامل بگیرند. با این حال دقیقاً دو روز بعد در تاریخ 7 شهریورماه استقلال مقابل فولاد بازی کرد و تمام بازیکنان جدید آنها مجوز بازی گرفتند. این اتفاق در حالی رخ داد که کسی سؤال نکرد آیا باشگاه استقلال تسویه حساب کامل نموده یا از بدهی های آنها چشم پوشی شده است؟

در حالی که استقلال بابت پرونده بدهی های خود برای دریافت مجوز حرفه ای درگیر بود، باز هم جمشید نورشرق در تاریخ 6 مهرماه (یک ماه بعد) مصاحبه ای با سایت فدراسیون فوتبال انجام داد و خاطرنشان کرد: درباره پرونده های جاری در کمیته وضعیت بدهی باشگاه استقلال در حدود 800 میلیون تومان است که مسئولان این باشگاه به دنبال حل مسائل هستند. بدهی 800 میلیونی که باعث شده بود حتی استقلالی ها خطر حذف از آسیا را در نزدیکی خود ببینند و البته هنوز هم وضعیت شان در این خصوص تعیین نیست. حالا سؤال اینجاست، چگونه در شرایطی که نورشرق گفته بود محکم پای حرف خود ایستاده ایم و تا تسویه حساب کامل مجوز بازی صادر نمی گردد، استقلالی ها از تمام بازیکنان خود بهره بردند، اما باشگاهی چون نساجی هنوز نتوانسته بخشی از بازیکنان جدیدش را در اختیار داشته باشد؟

خبرنگار خبرنگاران از جمشید نورشرق در این خصوص سؤال پرسید و او در پاسخ به این سؤال که آیا کمیته وضعیت هنوز هم پای حرف خود محکم ایستاده که باشگاه نساجی نمی تواند از بازیکنانش بهره ببرد، گفت: باشگاه نساجی هم مثل چند باشگاه بدهکار دیگر است و باید بدهی های خود را تسویه کند. اتفاقاً ما در این مسئله تا آخر نایستادیم و زیاد از حد با باشگاه ها مماشات کردیم. بعضی از آنها مجوز گرفتند تا 50 درصد بازیکنان خود را ثبت قرارداد نمایند و باقیمانده بازیکنان خود را پس از تسویه با بدهکاران به ثبت برسانند. اتفاقاً بعضی باشگاه ها رفتند و با این مجوز بیش از 50 درصد بازیکنان خود را ثبت کردند و برای باشگاه نساجی هم فقط دو یا سه بازیکن مانده است تا ثبت گردد.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال اضافه نمود: این باشگاه ها هستند که بدهی های خود را نمی دهند، در حالی که این طلب شرعی و قانونی اشخاصی است که از باشگاه ها طلبکار هستند و ما نمی توانیم به این مسئله بی توجهی کنیم. چرا فدراسیون فوتبال باید جوابگوی حجم زیادی از طلبکاران باشد که متعهدان آن باشگاه ها هستند؟ باشگاه به تعهداتش عمل نمی کند، چرا فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد؟

پس از این صحبت های نورشرق این سؤال از سوی خبرنگار خبرنگاران پرسیده شد که پس چگونه طبق گفته 6 مهرماه او استقلال با وجود 800 میلیون بدهی، توانسته بود از هفته دوم تمام بازیکنان جدیدش را در اختیار داشته باشد؟ نورشرق در پاسخ به این سؤال گفت: اتفاقاً همواره گفته می شد که با استقلال و پرسپولیس مماشات می گردد و قوانین برای تیم های ضعیف است، اما اکنون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهی خود را تسویه نموده اند و بعضی دیگر از باشگاه ها هنوز بدهکار هستند.

وی ادامه داد: اشکالی که در موضوع بدهی باشگاه استقلال وجود داشت، این بود که آنها به طلبکاران خود چک داده بودند که وصول نشده بود، اما بعداً این چک ها با پیگیری های صورت گرفته، وصول شد. در شرایط موجود باید ابتدا تسویه حساب صورت بگیرد و سپس مجوز بازیکنان جدید صادر گردد.

رئیس کمیته وضعیت در واکنش به گلایه سرمربی نساجی نسبت به صادر نشدن مجوز بازیکنان این تیم گفت: از تمام باشگاه ها خواسته بودیم ابتدا بدهی خود را تسویه نمایند، اما آنها از ما خواهش کردند 50 درصد بازیکنان شان مجوز بازی بگیرند و بعد تسویه نمایند. به جای 50 درصد هم 75 درصد ثبت شدند و مجوز گرفتند و اکنون نگران آن 25 درصد باقیمانده هستند. فقط هم باشگاه نساجی نیست و تیم های دیگری چون نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان هم همین شرایط را دارند. ضمن اینکه این پرونده ها مربوط به پرونده های قطعی بوده و پرونده های جاری در حال آنالیز است که تقریباً همه باشگاه ها از این پرونده ها دارند.

با این حال صحبت های جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت قابل آنالیز است. از این جهت که یک آنالیز ساده نشان می دهد فقط تیم نساجی است که نتوانسته بخشی از بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته را در اختیار داشته باشد. دو تیم نام برده دیگر از سوی او یعنی نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان بدون مشکل از بازیکنان جدیدشان بهره می برند. نمونه آنها بختیار رحمانی در صنعت نفت و سوشا مکانی در نفت مسجدسلیمان است که به تازگی با این باشگاه ها قرارداد بسته اند و بدون مشکل در تیم های خود به میدان می روند.

ضمن اینکه نورشرق روز گذشته (شنبه، 13 مهرماه) بار دیگر با سایت فدراسیون فوتبال مصاحبه ای انجام داد و خاطرنشان کرد: در این مدت به خوبی نشان داده ایم که نام باشگاه ها هیچ تفاوتی برای ما ندارد و به وظیفه قانونی خودمان عمل می کنیم. وی همچنین گفته است: متأسفانه باید بگویم باشگاه نساجی کوشش مورد انتظار را برای پرداخت بدهی های خودشان ننموده و جوابگوی طلبکاران نیستند.

این صحبت های نورشرق در حالی صورت گرفته که با سابقه صحبت های خودش در تاریخ های اشاره شده، استقلالی ها پیش از تسویه حساب کامل با طلبکاران مجوز بازی تمام بازیکنان خود را گرفته اند. حتی با وجود اینکه او نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت را بدهکار خاطرنشان کرد، اما آنها نیز بازیکنان جدید خود را استفاده می نمایند و این تنها نساجی بوده که با مشکل روبرو شده است. تماس خبرنگار خبرنگاران با مسئولان باشگاه نساجی هم این پاسخ را به دنبال داشت که آنها کوشش کردند با ارائه چک به طلبکاران خود مجوز بازی بازیکنان جدید خود را بگیرند که مورد موافقت قرار نگرفته است، در حالی که همین اتفاق برای استقلال مورد موافقت قرار گرفته بود.

باید دید فدراسیون فوتبال و البته کمیته وضعیت چگونه نتوانسته اند پای حرفی که زده اند محکم بایستند؟ چرا میان باشگاه ها تفاوت قائل شده اند و دو رفتار متفاوت با باشگاه ها صورت می گیرد؟ آیا با سایر باشگاه ها مماشات صورت گرفته و این فقط باشگاه نساجی است که با مشکل روبرو شده است؟ آنطور که شواهد نشان می دهد، پاسخی جز این نیست که با بعضی باشگاه ها مماشات صورت گرفته و اکنون فقط باشگاه نساجی است که مسائلی در این زمینه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 437

به "مماشات کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با بعضی باشگاه ها، نساجی تنها قربانی سخت گیری هاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مماشات کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با بعضی باشگاه ها، نساجی تنها قربانی سخت گیری هاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید