مقابله با کرونا به وسیله نانو ذرات ریه

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از یوروکالرت، ذرات یادشده قابلیت ویروس کرونا برای نفوذ به سلول های میزبان و بازتولید آنها را از بین می برند.

مقابله با کرونا به وسیله نانو ذرات ریه

آنالیز های پژوهشگران دانشگاه های بوستون و سن دیه گوی کالیفرنیا نشان می دهد که نانوذرات یادشده که به نانو اسفنج ها شهرت دارند می توانند موادسمی و پاتوژن های مضر را جذب خود نمایند و از فعالیت مخرب آنها در بدن جلوگیری نمایند.

آزمایش های انجام شده در این زمینه نشان می دهد نانو اسفنج ها می توانند تا 90 درصد از ذرات مضر و بیماری زای عامل ابتلاء به ویروس کرونا را جذب نمایند. نانوذرات مذکور با جلوگیری از میزبانی و باز تکثیر ویروس کرونا جلوی تهاجم آن به نقاط مختلف بدن را می گیرند و به طور مستقیم به خود آن حمله نمی نمایند.

پیش از این نیز از نانو اسفنج ها برای مقابله با بعضی بیماری های عفونی استفاده شده بود، اما ویژگی های خاص ویروس کرونا و رفتار تهاجمی شدید آن استفاده از نانو اسفنج های قدیمی برای متوقف کردن ویروس مذکور را به چالش کشیده بود.

نانو اسفنج های موجود در ریه و سلول های ایمنی، علاوه بر خنثی کردن ویروس کرونا قادر به مقابله با پروتئین های التهاب آور سیتوکین هستند که در ویروس کرونا وجود دارد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را به طور جدی مختل می نماید. محققان در کوشش برای تقویت این نانو اسفنج ها به منظور افزایش مقاومت آنها در برابر ویروس کرونا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1061

به "مقابله با کرونا به وسیله نانو ذرات ریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با کرونا به وسیله نانو ذرات ریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید