مصطفی دنیزلی، مدعی 70 ساله لیگ ترکیه

به گزارش پیامک خنده، در ترکیه مربیان پرافتخاری نظیر سنول گونش و فاتح تریم حضور دارند اما فعلا مصطفی دنیزلی بالاتر از همه آن ها ایستاده و با کاسیم پاشا نتایج بهتر کسب نموده. نتایجی که این تیم را به مدعی قهرمانی بدل نموده.

مصطفی دنیزلی، مدعی 70 ساله لیگ ترکیه

نتایج درخشان دنیزلی با کاسیم پاشا

مصطفی دنیزلی، نام آشناترین مربی ترکیه ای در فوتبال ایران است. مردی پرافتخار که 2 مقطع راهنمایی پرسپولیس را بر عهده داشت و حدود 2 سال هم روی نیمکت پاس نشست. دنیزلی که به تازگی شمع تولد 69 سالگی خود را فوت نموده و وارد هفتمین دهه از زندگی خود شده، همچنان در فوتبال ترکیه یک مربی صاحب سبک و البته موفق محسوب می گردد.

دنیزلی تنها مربی تاریخ ترکیه است که قهرمانی در سوپرلیگ را همراه 3 تیم مطرح این کشور به دست آورده. ابتدا فصل 1988-1987 با گالاتسرای، فصل 2001-2000 همراه با فنرباغچه و فصل 2009-2008 نیز با بشیکتاش. مصطفی دینزلی که 4 سال روی نیمکت ترکیه نشست و نتایج درخشانی هم کسب کرد، حالا در ترکیه و باشگاه کاسیم پاشا مدعی قهرمانی در سوپرلیگ است.

دنیزلی در چند سال اخیر و بعد از حضور روی نیمکت خزر لنکران آذربایجان، در بازگشت به ترکیه مربیگری ریزه اسپور و سپس گالاتسرای و اسکی شهیر را بر عهده گرفت اما از اکتبر 2018 مسئول فنی کاسیم پاشا شده و نتایج فوق العاده ای همراه با این تیم نه چندان مشهور کسب نموده.

بعد از شکست 4 بر 2 کاسیم پاشا مقابل ترابزون اسپور(تیم وحید امیری و مجید حسینی)مدیران این باشگاه تصمیم به اخراج کمال اوزدس گرفتند و مصطفی دنیزلی را به عنوان جانشین او انتخاب کردند. از وقتی دنیزلی روی نیمکت کاسیم پاشا نشسته، نتایج این تیم زمین تا آسمان تغییر نموده و همین باعث شده تا در رده دوم جدول بایستد.

برد 3 بر یک مقابل قوزتپه، پیروزی 5 بر صفر برابر آخیساراسپور، تساوی یک بر یک مقابل ارزروم اسپور، برد 3 بر صفر مقابل مالاتیااسپور و تساوی 2 بر 2 برابر فنرباغچه نتایجی است که کاسیم پاشا همراه با دنیزلی کسب نموده. به این ها 2 پیروزی در جام حذفی مقابل پترول اسپور و بلدیه اسپور را هم اضافه کنید تا به کار بزرگی که دنیزلی در کاسیم پاشا انجام داده پی ببرید.

مصطفی دنیزلی در حدود 2 ماه اخیر، تنها یک بار و در سوپرلیگ شکست را تجربه نموده. مقابل آنتالیااسپور و با نتیجه 2 بر یک. در باقی اوقات کاسیم پاشا یا پیروز بوده و یا با تساوی زمین را ترک نموده است. 5 برد، 2 تساوی و یک شکست در کارنامه دنیزلی(جام حذفی و سوپرلیگ) ثبت شده تا این مربی در 70 سالگی هم روزهای موفقی را سپری کند.

کاسیم پاشا با این نتایج، شگفتی ساز لیگ ترکیه بوده و در جدول رده بندی بالاتر از تیم های مطرحی چون گالاتسرای، فنرباغچه و بشیکتاش قرار گرفته. باساک شهیر با 40 امتیاز در صدر جدول رده بندی ایستاده و کاسیم پاشا تنها با 4 اختلاف عنوان دوم را در اختیار دارد. با توجه به تجربه بالای مصطفی دنیزلی و تبحری که او در قهرمانی سوپرلیگ دارد، بعید نیست او این بار با کاسیم پاشا افتخاری جدید در فوتبال ترکیه به دست بیاورد.

در لیگ ترکیه مربیان پرافتخاری نظیر سنول گونش، فاتح تریم و اروین کومان حضور دارند اما فعلا مصطفی دنیزلی بالاتر از همه آن ها ایستاده و نتایجی بهتر کسب نموده. با ادامه این روند، بار دیگر می توانیم اخبار موفقیت های دنیزلی را بشنویم. این بار با تیمی گمنام که نشان می دهد دنیزلی چه مربی کارآمدی است.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 106

به "مصطفی دنیزلی، مدعی 70 ساله لیگ ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی دنیزلی، مدعی 70 ساله لیگ ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید