مسکو: حمله به زیرساخت های نفتی عربستان رویداد هشدار دهنده است

به گزارش پیامک خنده، کرملین در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی عربستان، آن را رویدادی هشدار دهنده برای بازارهای نفتی دنیا خواند.

مسکو: حمله به زیرساخت های نفتی عربستان رویداد هشدار دهنده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرملین (کاخ ریاست جمهور روسیه) یکشنبه شب به وقت تهران به عدم درخواست یاری دولت عربستان از روسیه بعد از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی این کشور اشاره نمود.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه ودوموستی دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت، بعد از حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان، این کشور از ما درخواست یاری نکرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه خاطرنشان کرد که یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داد. حمله روز شنبه به پالایشگاه های نفتی سعودی ها سبب شد تا نیمی از فراوری نفت عربستان متوقف گردد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع نزدیک نوشت که حمله روز شنبه باعث شده تا نیمی از فراوری نفت عربستان متوقف گردد. توقف فراوری شامل دست کم 5 میلیون بشکه در روز خواهد شد که 5 درصد از فراوری جهانی روزانه نفت را شامل می گردد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، سخنگوی کرملین در این زمینه گفت: حملات پهپادها به زیرساخت های نفتی عربستان سعودی یک رویداد هشدار دهنده برای بازارهای نفتی است. البته چنین تلاطم هایی به ثبات بازار انرژی یاری نمی کند.

پسکوف در انتها ضمن اشاره به این که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کشورش در جریان این رویداد بوده و از آن اطلاع کاملی دارد، گفت: ما نمی دانیم که آیا آن ها به یاری احتیاج دارند، این مسئله بعید است. آن ها خودشان تمام توانایی های لازم را دارند.

این در حالی است که یک مقام کاخ سفید یکشنبه گفت که آمریکا آماده است از ذخایر راهبردی انرژی خود برای ایجاد ثبات در بازار نفت استفاده کند.(جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 360

به "مسکو: حمله به زیرساخت های نفتی عربستان رویداد هشدار دهنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: حمله به زیرساخت های نفتی عربستان رویداد هشدار دهنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید