مروری بر مناظره انتخاباتی دموکرات ها، بایدن هوشیارتر بود

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، جو بایدن که پیشتاز میدان پرجمعیت نامزدهای حزب دموکرات است، چهارشنبه شب در کنار 9 رقیب دیگر کسب عنوان نامزدی نهایی این حزب، برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری روی صحنه رفت.

مروری بر مناظره انتخاباتی دموکرات ها، بایدن هوشیارتر بود

این مناظره شاهد مجادله های تند و تیز نامزدها در مسائلی چون بیمه درمانی و مسائل مرزی بود.

در این دور، سناتور کامالا هریس از کالیفرنیا مثل مناظره قبلی که در ماه ژوئن برگزار گردید؛ به سابقه بایدن پیرامون مسائل نژادی حمله کرد . اما خود وی نیز به خاطر عملکردش به عنوان دادستان سابق کالیفرنیا در برخورد با مجرمان مواد مخدر خصوص انتقاد نهاده شد.

در مناظره چهارشنبه شب، کوری بوکر سناتور نیوجرسی، جولیان کاسترو شهردار سابق سن آنتونیو، کرستن جیلیبرند سناتور نیویورک، مایکل بنت سناتور اهل کلورادو، جی اینسلی فرماندار واشنگتن، بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک و اندرو یانگ از مدیران سابق عرصه فناوری، شرکت داشتند.

این در حالی است که با توجه به حمله شدید کامالا هریس به جو بایدن در مناظره اول؛ این بار هم همه نگاه ها به این دو نفر بود.

در ابتدای برنامه، زمانی که نامزدها، پیش از قرائت بیانیه خود معرفی می شدند، آقای بایدن خطاب به هریس گفت: جوان به من سخت نگیر.

از بایدن انتقاد شده بود که در مناظره اول در فلوریدا آماده به نظر نمی رسید، اما این بار او در واکنش نشان دادن به حملات هوشیارنه تر عمل کرد.

برنده دور نخست انتخابات ماه ژوئیه آینده در گردهمایی ملی حزب دموکرات معرفی خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر سال 2020 برگزار می گردد.

در مناظره چهارشنبه شب، نامزدها در خصوص مراقبت های بهداشتی به خصوص موضوع ارائه بیمه همگانی که سناتور برنی سندرز مطرح نموده بحث کردند.

نامزدها همچنین در خصوص سیاست مهاجرت بحث کردند که شاهد مجادله بایدن با کاسترو بر سر این موضوع بودیم که باید عبور غیرقانونی از مرز را جرم محسوب کرد یا نه.

به ادعای بایدن، غیرمجرمانه بودن عبور بدون مجوز از مرز برای سایر کسانی که می خواهند به آمریکا مهاجرت نمایند اما باید در صف بایستند غیرمنصفانه است.

در مناظره سه شنبه شب هم سناتورها برنی سندرز و الیزابت وارن که نماینده چپ گراترین طیف حزب دموکرات هستند؛ در برابر نامزدهای میانه رو از طرح های خود دفاع نموده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 244

به "مروری بر مناظره انتخاباتی دموکرات ها، بایدن هوشیارتر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر مناظره انتخاباتی دموکرات ها، بایدن هوشیارتر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید