متهمان به قتل برادر کیم جونگ اون در مالزی محاکمه می شوند

به گزارش پیامک خنده، یک دادگاه مالزی امروز (پنجشنبه) با برگزاری جلسه ای به آنالیز اتهامات وارده علیه دو زن متهم به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی پرداخت و گفت که جلسه محاکمه آن دو اول ماه نوامبر برگزار می گردد.

متهمان به قتل برادر کیم جونگ اون در مالزی محاکمه می شوند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، قاضی یک دادگاه کیفری در حومه کوالالامپور، پایتخت مالزی رای داد که شواهد و مدارک موجود در پفراینده اتهامی که دادستانی علیه سیتی آیسیه، اهل اندونزی، و دوان تی هیونگ، اهل ویتنام در ارتباط با قتل کیم جونگ-نام به دادگاه تسلیم نموده دارای مبنای قضایی لازم برای شروع محاکمه این دو نفر را به اتهام قتل است.

با رای دادگاه، کوشش چند ماهه دادستانی برای برگزاری محاکمه این دو نفر براساس شواهد و مدارک موجود در پفراینده آنان خاتمه به نتیجه رسیده است.

این دو زن که یکی از آنها اندونزیایی به نام سیتی آیسیه و دیگری ویتنامی به نام دوئان تی هوئونگ هستند متهم شده اند به اینکه در تاریخ 13 فوریه در ترمینال فرودگاه شهر کوآلالامپور ماده سازنده گاز اعصاب VX را روی صورت کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اسپری نموده اند.

در آن موقع کیم جونگ نام که در اواسط دهه 40 عمرش بود، منتظر سوار شدن به هواپیمایی به مقصد ماکائو بود و بعد از آلوده شدن به این ماده اعصاب 20 دقیقه بعد جان خود را از دست داد.

دادگاه عالی شاه علم مالزی حکم ادامه فرایند آنالیز این پفراینده را صادر کرد. قاضی دادگاه اظهار داشت که این قتل می تواند یک ترور سیاسی باشد و یک توطئه از قبل پیش بینی شده است که بر همین اساس جلسه دیگری برای دفاعیات این دو متهم دست کم تا دو ماه آینده برگزار می گردد. با این حال وی تاکید نمود که شواهد کافی برای محکوم کردن این دو زن به اتهام قتل وجود دارد.

وکیل یکی از زنان متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی به خبرنگاران اظهار داشت: ما عمیقا از صدور این حکم ناامید و مایوس شدیم اما تمام کوشش خود را در جلسه دفاعیات انجام خواهیم داد.

این دو زن که در دهه 20 سالگی به سر می برند هم اکنون در زندان هستند و اعلام نموده اند که گناهکار نیستند.

دادستان این پفراینده اعلام نموده است: مهم ترین سرنخ در این پفراینده این است که آنها سم ایکس داشته اند و تحقیقات نشان می دهند که کیم جونگ نام با این سم کشته شده است. این دو زن با مجازات اعدام روبرو هستند.

وکلای این زنان در گذشته اظهار داشتند که کشتن کیم جونگ نام براساس انگیزه سیاسی اجرا شده است و مظنونان زیادی در این ارتباط وجود دارند.

اگر دادگاه شواهد موجود در این پفراینده را کافی نمی دانست در این صورت پفراینده از رده خارج شده و دو زن تبرئه می شدند.

خانواده های این دو متهم جوان اظهار داشتند، هر دو درباره انجام این ترور فریب خورده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 570

به "متهمان به قتل برادر کیم جونگ اون در مالزی محاکمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهمان به قتل برادر کیم جونگ اون در مالزی محاکمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید