لطمه های زیادی به هنر مجسمه سازی وارد گردیده است، حمایت شورای شهر از پروژه های هنری زیباسازی

به گزارش پیامک خنده، عضو شورای اسلامی شهر تهران و ری و تجریش گفت: سازمان زیباسازی می تواند در حوزه هنر حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد اگر هنرمندان با استفاده از هنر خود به داد این شهر برسند.

لطمه های زیادی به هنر مجسمه سازی وارد گردیده است، حمایت شورای شهر از پروژه های هنری زیباسازی

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد حق شناس در نشست شورای فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه زیباسازی در شهر تهران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در همه شهرهای جهان اگر هدف و محور اصلی مدیریت شهری، آسایش، رفاه و همچنین رضایت مردم باشد قطعا عنصر زیباشناسی می تواند یکی از مهمترین فاکتورهایی اولیه حقوق شهروندی به حساب آید. وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند از محله زندگی خود رضایت داشته باشند، اضافه نمود: مدیریت قدرتمند و هوشنمد شهری باید فضای شهر را به گونه ای سامان دهد که شهروندان و همچنین مسافرانی که از شهر عبور می نمایند بتوانند از زیبایی شهر بهره مند شوند. حق شناس با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه سازمان زیباسازی و مدیریت شهری توجه به عنصر زیبایی است، یادآور شد: معتقدم سازمان و حوزه های زیادی می توانند در کنار سازمان زیباسازی به زیبایی شهری کمک نمایند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران و ری و تجریش با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته به هنر تجسمی و مجسمه سازی لطمه های زیادی وارد گردیده است، توضیح داد: برخی برداشت های نادرست از هنر مجسمه سازی باعث گردیده این شاخه مهم هنری در کشور در معرض آسیب جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر تهران می تواند میزبان خوبی برای آثار ارزشمند هنرمندانی باشد که زیبایی را برای شهر به ارمغان می آورند، گفت: مردم باید از ذات هنر بهره مند شوند. به همین دلیل معتقدم که وظیفه شهرداری و شورای شهر این است که بتواند پیوند مناسبی بین هنر هنرمندان بزرگ این سرزمین و شهروندان که به عنوان بزرگترین متقاضیان محسوب می شوند، برقرار کند.

وی به سرقت مجسمه های فاخر شهری طی سالهای گذشته اشاره نمود و اضافه نمود: در دهه های گذشته برخورد نامناسبی با حوزه هنری داشته ایم و همین دلیلی گردیده تا نتوانیم به سرقت مجسمه هایی که در شهر انجام گردیده، توجه جدی داشته باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به بدهی 55 هزار میلیاردی شهرداری تهران که امروزه بر دوش مردم سنگینی می نماید، گفت: با توجه به بدهی های پیش آمده طبیعی است که اولویت اصلی شهردار تهران پرداخت حقوق 650 میلیاردی کارمندان شهرداری تهران در ماه باشد، اولویت دوم نجات درختان شهر از خشک شدن و همچنین اولویت سومم بر زمین نماندن زباله های مردم باشد. معتقدم در این گرفتاری معلوم نیست که هنر اولویت چندم شهردار تهران باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، به گفته حق شناس سازمان زیباسازی می تواند در حوزه هنر حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و هنرمندان با استفاده از هنر خود به داد این شهر برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 23

به "لطمه های زیادی به هنر مجسمه سازی وارد گردیده است، حمایت شورای شهر از پروژه های هنری زیباسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطمه های زیادی به هنر مجسمه سازی وارد گردیده است، حمایت شورای شهر از پروژه های هنری زیباسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید