فارس من، خواست دانشجویان برای آنالیز مجدد بخشنامه اجباری امتحانات، امکان برگزاری امتحان مجازی وجود دارد

به گزارش پیامک خنده، بعضی کاربران فارس خواهان آنالیز مجدد بخشنامه امتحانات شدند که پیگیری خبرنگار نشان داد برگزاری آزمون مجازی در همه مقاطع با نظر استاد ممکن است و فقط دروسی که با ارزشیابی مستمر و الکترونیکی قابل ارزیابی نباشد امتحان حضوری دارد.

فارس من، خواست دانشجویان برای آنالیز مجدد بخشنامه اجباری امتحانات، امکان برگزاری امتحان مجازی وجود دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من درخواست آنالیز مجدد بخشنامه اجباری امتحانی دانشگاه تهران را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهان شده اند.

در پیگیری خبرنگار در این باره، اعلام شد که کارگروه تخصصی آموزش عالی الکترونیکی، چندین روش برای اجرای امتحانات سرانجام نیمسال جاری به دانشگاه ها پیشنهاد نموده است که دانشگاه ها براساس آن می توانند بهترین روش را اتخاذ نمایند و اختیار عمل در این باره به عهده دانشگاهها گذاشته شده است.

روش های پیشنهادی وزارت علوم برای برگزاری امتحانات در ترم کرونایی

بر این اساس، آزمونهای حضوری، آزمون برخط غیر همزمان و آزمون برخط همزمان-دارای نظارت از روش های پیشنهادی وزارت علوم برای برگزاری امتحانات در ترم کرونایی است.

1- روش آزمونهای حضوری؛ برگزاری آزمون حضوری با رعایت فاصله ها و دستورالعمل های ارسال شده پیشین در نیمسال جاری امکانپذیر است. اما این گزینه در شرایط بحران کرونا برای همه دانشگاه ها و همه دانشجویان یک دانشگاه تقریباً غیرممکن و همچنین غیرضروری به نظر می رسد. از این رو مطلوب آن است که برنامه ریزی در برگزاری آزمون ها برپایه روش های غیرحضوری باشد و صرفاً برای بعضی دانشگاه ها بسته به شرایط و امکانات، از آزمون های حضوری بهره برد.

2- روش آزمون برخط غیر همزمان-بدون نظارت؛ استفاده از ابزارهای آزمون برخط به صورت غیر همزمان یا بدون نظارت مستقیم بر اجرا دومین روش امکانپذیر برگزاری آزمون است. این نوع آزمون ها در محیط های سامانه های آموزش الکترونیکی مثل مودل که اغلب دانشگاه ها با آن آشنا هستند قابل اجراست. البته در سایر بسترها هم ممکن است ابزارهایی در دسترس باشند، اما توصیه اکید توجه جدی به ظرفیت های مودل در راستای برگزاری آزمون است.

3- روش آزمون برخط همزمان-دارای نظارت؛ در این روش، آزمون برخط به صورت همزمان و با حضور مراقبتی تصویری آزمون گیرنده انجام می گردد.

تصمیم دانشگاه تهران درباره امتحانات سرانجام ترم

براساس دانشگاه تهران درباره امتحانات سرانجام ترم، امتحانات دروس مقطع کارشناسی به صورت حضوری و طبق تقویم آموزشی و برنامه زمان بندی اعلام شده برای هر درس از تاریخ پنجم تیر ماه برگزار خواهد شد.

دانشجویان ساکن در استان های تهران، البرز و قم با حضور در دانشکده های خود در دانشگاه و دانشجویان ساکن در شهرستان ها با حضور در مراکز و واحدهای دانشگاه پیغام نور استان های محل سکونت خود در آزمون های سرانجامی نیمسال شرکت خواهند کرد. سوالات آزمون ها به صورت چند گزینه ای خواهد بود و انتخاب محل آزمون هم به عهده دانشجو است.

امتحانات دروس مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم برای همه دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار می گردد. استاد هر درس مرجع ارزشیابی دانشجو در همان درس بوده و نسبت به ارزیابی و امتحانات سرانجامی اقدام خواهد نمود.

امکان برگزاری آزمون غیر حضوری در تمامی مقاطع در صورت تشخیص استاد

همچنین خبرنگار این موضوع را از دانشگاه تهران هم پیگیری نموده است.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در این باره شرح داد: ارزشیابی سرانجام نیم سال تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به صورت ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی انجام گردد.

وی گفت: درباره ارزشیابی مقطع کارشناسی هم در حال صحبت با استاد هستیم؛ آن دسته از اساتیدی که بتوانند ارزشیابی سرانجام نیم سال تحصیلی را به صورت ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی انجام دهند می توانند این کار را انجام دهند و اساتیدی که احتیاج به آزمون حضوری داشته باشند، آزمون حضوری برگزار خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران توضیح داد: برای دروسی که اساتیدی که احتیاج به آزمون حضوری را تشخیص دهند، دانشجویان تهرانی در دانشگاه تهران امتحان می دهند و دانشجویان غیر تهرانی در نزدیک ترین واحد دانشگاه پیغام نور به محل زندگی خود امتحان می دهند. بنابراین این موضوع به نظر استاد و تشخیص او بستگی دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1029

به "فارس من، خواست دانشجویان برای آنالیز مجدد بخشنامه اجباری امتحانات، امکان برگزاری امتحان مجازی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، خواست دانشجویان برای آنالیز مجدد بخشنامه اجباری امتحانات، امکان برگزاری امتحان مجازی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید