عراق، نخستین سخنان علاوی بعد از مامور شدن برای تشکیل دولت جدید

به گزارش پیامک خنده، نخست وزیر جدید عراق در اولین اظهارنظر خود بر پیگیری خواسته های مردم این کشور و مبارزه با فساد تاکید نمود.

عراق، نخستین سخنان علاوی بعد از مامور شدن برای تشکیل دولت جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الفرات، محمد توفیق علاوی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق گفت: بعد از اینکه لحظاتی پیش رئیس جمهور مرا مامور تشکیل دولت کرد، می خواهم به طور کلی با تظاهرات کنندگان صحبت کنم.

وی اضافه کرد: اگر شجاعت شما نبود، تغییری در کشور صورت نمی گرفت. شما مسائل را تحمل نموده و صبر و بردباری زیادی به خرج دادید. من به شما اعتماد پایدار دارم و از شما می خواهم که به تظاهرات ادامه دهید.

علاوی گفت: اگر شما با من همراه نباشید، من دست تنها خواهم ماند و نخواهم توانست هیچ کاری از پیش ببرم. من به خاطر کاری که برای ایجاد تغییرات کردید، افتخار می کنم. من اکنون خدمتگذار شما هستم و پیغام بزرگی به دوش می کشم.اگر چیزی را که می خواهید، به دست نیاورید، عقب نشینی نکنید. تظاهرات کنید و فریاد بزنید. این کشور شما و این حق شما است.

نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق گفت: باید به جای سرکوب شما از شما پاسداری و حفاظت کنیم. سلاح کشور باید به سمت کسی باشد که به سمت شما سلاح گرفت. برای بازخواست قاتلان باقی بمانید. برای خانواده شهدا جبران می کنیم و زخمی ها را درمان می کنیم و ابهت و وجهه دولت و نیروهای امنیتی را باز می گردانیم و اقتصاد را اصلاح و با فساد مبارزه می کنیم و دولت را تشکیل می دهیم.

وی اضافه کرد: اگر تشکل های سیاسی نامزدهای خود را تحمیل کردند، خواهم آمد و با شما صحبت خواهم کرد و این ماموریت را ترک خواهم کرد؛ همانطور که شما درس خود را برای میهن ترک کردید. ماموریتم را به خاطر شما با اساس گفته وجدانم ترک خواهم کرد.

علاوی گفت: شما برای میهن به خیابانها آمدید و اگر خواسته های شما را محقق نکنم، مستحق ماموریت (دولت) نیستم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 747

به "عراق، نخستین سخنان علاوی بعد از مامور شدن برای تشکیل دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، نخستین سخنان علاوی بعد از مامور شدن برای تشکیل دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید