ظریف: همه کشورها باید با تحریم های آمریکا مقابله نمایند

به گزارش پیامک خنده، وزیر امور خارجه کشورمان از همسایگان ایران و جامعه بین الملل خواست که در راستای تأمین منافع خود و امنیت دنیای، با تحریم های آمریکا علیه ایران و سایر کشورهای دنیا به مقابله برخیزند.

ظریف: همه کشورها باید با تحریم های آمریکا مقابله نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورودش به اسلام آباد پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت نه تنها همسایگان ایران بلکه مجموعه کشورها نیز باید در راستای تأمین منافع خود با تحریم های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورهای دنیا مقابله نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا توضیح داد: همان طور که بارها اعلام نموده ایم، ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی ماست. در وضعیت کنونی که منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می گذراند و اقدامات خطرناکی در منطقه ما در حال شکل گیری است، احتیاج است که مشورت ها با کشورهای همسایه برقرار گردد و این سفر به همین دلیل اجرا شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که ایران در مورد فشارها و تحریم های آمریکا چه انتظاری از کشورهای همسایه دارد، گفت: کاملاً روشن است که این تحریم ها در واقع نظم بین المللی را نشانه گرفته اند و اگر با آنها مقابله نگردد، جامعه بین المللی را گرفتار خواهند کرد. ما امروز شاهد این هستیم که آمریکا علیه ایران تحریم وضع می نماید و هم زمان علیه چین نیز تحریم وضع می نماید. اگر جامعه بین الملل اجازه دهد که این روند ادامه پیدا کند، نظام ارتباطات بین المللی در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که به هیچ قانونی پایبند نیستند. به همین دلیل احتیاج است که نه تنها همسایگان ما بلکه مجموعه کشورها برای امنیت دنیای و برای منافع خودشان، با تحریم ها مقابله نمایند.

ظریف اخیراً در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان تأکید نموده بود جنگ مالی آمریکا علیه ایران مستقیماً شهروندان عادی را هدف قرار داده است و به همین دلیل تفاوتی با تروریسم ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 205

به "ظریف: همه کشورها باید با تحریم های آمریکا مقابله نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: همه کشورها باید با تحریم های آمریکا مقابله نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید