ظریف: ربع قرن پس از کشتار سربرنیتسا اروپا دوباره گرفتار همان سستی شده است

به گزارش پیامک خنده، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که یک ربع قرن پس از کشتار سربرنیتسا، اروپا دوباره گرفتار همان سستی شده است.

ظریف: ربع قرن پس از کشتار سربرنیتسا اروپا دوباره گرفتار همان سستی شده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیغامی در توئیتر به سالگرد کشتار سربرنیتسا اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: بیست و پنج سال پیش در چنین روزی، کشتار سربرنیتسا در حالی که اروپا در عمل به وظایف اصلی خود باخت، شروع شد. یک ربع قرن بعد نیز اروپا گرفتار همان سستی شده است. شکست سازمان ملل در اتخاذ هرگونه اقدامی در آن موقع (که تا ابد دامن گیر این نهاد جهانی خواهد بود) باید درسی برای حال حاضر باشد.

جنگ بین صرب ها و مسلمانان بوسنی که از پیغامدهای تجزیه کشور یوگوسلاوی بود، از سال 1992 تا 1995 میلادی به طول انجامید و هزاران کشته برجای گذاشت.

به طور کلی آن چه در خلال این جنگ به کشتار سربرنیتسا مشهور شد، در ماه ژوئن سال آخر جنگ رخ داد و در نتیجه آن بیش از 8 هزار مسلمان قتل عام شدند.

سال گذشته دادگاه عالی هلند، دولت وقت این کشور را بخاطر کشتار 350 مرد مسلمان بوسنیایی در سال 1995 محکوم کرد.(جزئیات بیشتر)

در جریان جنگ صرب ها و مسلمانان بوسنی، چهارصد نیروی حافظ صلح هلندی به یک منطقه امن به نام سربرنیتسا اعزام شده بودند تا از هزاران پناه جوی مسلمان دربرابر نیروهای صرب محافظت نمایند.

اما دادگاهی در هلند دریافت که نیروهای هلندی با این که می توانستند به 350 مردی که به این پایگاه پناه آورده بودند اجازه دهند در آن بمانند، آن ها را به نیروهای صرب تحویل دادند.

این در حالی صورت گرفته بود که از خطر آزار یا کشته شدن آن ها توسط سربازان صرب باخبر بودند و به صورت آگاهانه و غیرقانونی دست به چنین اقدامی زدند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1081

به "ظریف: ربع قرن پس از کشتار سربرنیتسا اروپا دوباره گرفتار همان سستی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ربع قرن پس از کشتار سربرنیتسا اروپا دوباره گرفتار همان سستی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید