صدها حساب جعلی فیس بوک در اوکراین و عراق مسدود شد

به گزارش پیامک خنده، فیس بوک روز دوشنبه خاطرنشان کرد که صدها حساب جعلی ، گروه و صفحاتی که از اوکراین و عراق سرچشمه گرفته اند را حذف نموده است.

صدها حساب جعلی فیس بوک در اوکراین و عراق مسدود شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک 244 حساب ، 269 صفحه ، 80 گروه و هفت اکانت اینستاگرام را حذف کرد که این اقدام در جریان دو عملیات جداگانه رخ داد.

شاید برای شما سوال باشد که فیس بوک چرا این اقدام را انجام داده است. فیس بوک در جریان تحقیقات خود دریافت که عملیات ضد اوکراین با یک آژانس روابط عمومی به نام Pragmatico در ارتباط است. به گفته این شرکت، افرادی که در پشت این گروه ها قرار دارند 6/16 میلیون دلار در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام هزینه می نمایند.

بر همین اساس نیز فیس بوک روز دوشنبه اظهار داشت که صدها حساب جعلی ، گروه و صفحاتی که از اوکراین و عراق سرچشمه گرفته اند را حذف نموده است. فیس بوک در بیانیه ای گفت: ما دائماً در کوشش هستیم تا این نوع فعالیت ها را تشخیص داده و متوقف کنیم زیرا نمی خواهیم خدمات ما برای سوء استفاده مردم استفاده گردد. ما این صفحات ، گروه ها و حساب ها را بر اساس رفتار آنها و نه به محتویات ارسال شده ، آنالیز کردیم. در هر یک از این موارد ، افراد در پشت این فعالیت با یکدیگر هماهنگ بودند و از حساب های جعلی برای اظهارات نادرست خود استفاده می کردند و این پایه و اساس عمل ما بود. ما اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل خود را با شرکای صنعت خود به اشتراک گذاشته ایم.

به گفته این گزارش ، بعضی از این پست ها از نظر شخصیت های عمومی بسیار مهم بودند. در جریان تحقیقات خود ، فیس بوک این فعالیت را به یک شرکت روابط عمومی اوکراینی به نام Pragmatico مرتبط کرد. همچنین تعیین شد افرادی که مسئولیت این گروه ها را بر عهده داشته اند، در تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام خود 6/1 میلیون دلار هزینه نموده اند.

حساب ها و گروه های جعلی عراقی برای ارسال مطالب در خصوص مسائل سیاسی داخلی و سیاسی و شخصیت های عمومی مانند صدام حسین استفاده می شد. بر اساس ارزیابی ها حدود 1600 دلار آمریکا توسط این گروه ها برای تبلیغات روی سیستم عامل هزینه شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 378

به "صدها حساب جعلی فیس بوک در اوکراین و عراق مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها حساب جعلی فیس بوک در اوکراین و عراق مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید