صادرات نفت ایران به 3 کشور افزایش یافته است

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران: آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود اعلام نمود میزان صادرات نفت ایران به 3 مشتری بزرگ خود یعنی چین، ژاپن و هند در ماه ژانویه 2014 با افزایش 100 هزار بشکه ای روبرو شده است.

صادرات نفت ایران به 3 کشور افزایش یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، آژانس بین المللی انرژی در حالی از صادرات 1، 32 میلیون بشکه ای نفت خام ایران در ماه ژانویه خبر داده که صادرات نفت ایران به کشورهای چین، ژاپن و هند در این مدت با رشد 100 هزار بشکه ای روبرو شده است.

بر اساس این گزارش افزایش صادرات نفت ایران طی ماه ژانویه در شرایطی است که تهران و 6 قدرت دنیای نوامبر گذشته به توافق هسته ای موقتی دست یافته اند. اجرای توافق هسته ای ژنو از 20 ژانویه شروع شده است و بر اساس این توافق ایران موافقت خود را با محدود کردن بخشی از فعالیت های هسته ای در ازای لغو قسمتی از تحریم های ظالمانه و غیر قانونی غرب اعلام نموده است.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اضافه کرد، میزان فراوری نفت ایران در ماه گذشته با 300 هزار بشکه افزایش به بیش از 2، 78 میلیون بشکه در روز رسیده است. شرکت های بزرگ نفتی دنیا تمایل زیادی برای بازگشت به پروژه های انرژی ایران دارند. تاکنون شرکت های رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم، پتروناس مالزی، رپسول اسپانیا، لوک اویل روسیه، توتال فرانسه و انی ایتالیا آمادگی خود را برای بازگشت به ایران اعلام نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 464

به "صادرات نفت ایران به 3 کشور افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات نفت ایران به 3 کشور افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید