سپهر حیدری: کالدرون با بازی دادن به جونیور روی اعصاب 40 میلیون پرسپولیسی راه می رود، پرسپولیس در5 بازی روی هم 10 موقعیت گل نساخته است

به گزارش پیامک خنده، اگر دقت کنید گل اول کاملاً روی عدم تمرکز بازیکنان به ثمر رسید. هرچند کی روش شوتی زد که اگر به جز بیرانوند 10 گلر دیگر هم در دروازه بودند نمی توانستند آن را بگیرند ولی اصلاً نباید اجازه شوتزنی از آن نقطه به بازیکن داده می شد. گل دوم هم به همین ترتیب به ثمر رسید و بازیکنان روی آن تمرکز نداشتند و در دیداری که پرسپولیس حتی می توانست برنده باشد دو گل دریافت کرد.

سپهر حیدری: کالدرون با بازی دادن به جونیور روی اعصاب 40 میلیون پرسپولیسی راه می رود، پرسپولیس در5 بازی روی هم 10 موقعیت گل نساخته است

پیشکسوت پرسپولیس انتقاداتی از وضعیت این تیم و تصمیمات کالدرون در ارنج تیم دارد.

سپهر حیدری در مصاحبه با ایلنا در خصوص بازی پرسپولیس با سپاهان گفت: بازی دیروز یک بازی پایاپای بود و بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود مثل همه بازی های پرسپولیس - سپاهان حساسیت زیادی روی سکو و روی زمین داشت که قابل کتمان نبود. بازی از نظرم دو سه نکته داشت اینکه پرسپولیس نسبت به سپاهان 2 روز کمتر استراحت نموده بود و به همین دلیل خستگی توی ساق بچه ها از بازی با استقلال وجود داشت و معین شده بود تیم خوب ریکاوری نشده بود.

دومین نکته این بود که پرسپولیس در طول بازی دو بار تمرکزش را از دست داد و هر دو بار گل خورد. در چنین شرایطی به نظرم خود بچه ها باید باهوش تر باشند و خیلی تیم ها می آیند در زمین اعصاب بچه ها را به هم بریزند و تمرکز بچه ها را به هم می زنند. به نظرم هیچ جوری از سد دروازه بان و خط دفاعی پرسپولیس نمی توان عبور کرد و تنها راهش این است که تمرکز بچه ها را به هم بریزند که در این کار سپاهان پیروز بود و بازیکنان پرسپولیس هم به آنها یاری کردند یک مقدار و دلیلی نداشت سر هر اتفاقی به هم بریزند. اعتراض های داوری به نظرم باید توسط تیم بیرون انجام شود و آنها وظیفه را انجام دهند، هرچند به نظرم حق داشتند عصبی و ناراحت باشند و نتوانند بازی همیشگی را به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: اگر دقت کنید گل اول کاملاً روی عدم تمرکز بازیکنان به ثمر رسید. هرچند کی روش شوتی زد که اگر به جز بیرانوند 10 گلر دیگر هم در دروازه بودند نمی توانستند آن را بگیرند ولی اصلاً نباید اجازه شوتزنی از آن نقطه به بازیکن داده می شد. گل دوم هم به همین ترتیب به ثمر رسید و بازیکنان روی آن تمرکز نداشتند و در دیداری که پرسپولیس حتی می توانست برنده باشد دو گل دریافت کرد.

مدافع سابق پرسپولیس در خصوص تاثیر سرمربیان دو تیم و تعویض هایشان در روند بازی گفت: کالدرون نه تنها در تعویض ها بلکه در ارنج اول بازی هم اشتباه کرد. ارنجی که انتخاب کرد به هیچ وجه به این بازی نمی خورد . درست است هر مربی سلیقه خاص خودش را دارد ولی کل کارشناسان فوتبال ما هر کدام بودند بعید می دانم چنین ارنجی برای این بازی در نظر می گرفتند. نادری از بازیکنان خوب تیم بود ولی چرا در پست غیر تخصصی بازی می نماید و وقتی هم خوب کار می نماید بیرون می رود یا حتی خود سیامک نعمتی در جای اشتباه به کارگیری شد. به نظرم هر دو تعویض کالدرون اشتباه بود. عبدی بازیکن خوبی است ولی اگر ضروری است باید به بازی بیاید نه اینکه برای خواباندن صدای اعتراض طرفداران به زمین بیاید، این ضعف مربی را می رساند که باید تاکتیک معینی را برنامه ریزی می نماید نه اینکه روی صدای طرفدار تشخیص دهد چه کسی به زمین بیاید. کالدرون با این شیوه بازی و تصمیماتش روی اعصاب طرفداران رفته است. جونیور با این بازی روی اعصاب 40 میلیون پرسپولیسی است و فاجعه است ولی هر بار بد بازی می نماید می بینیم در بازی بعد کالدرون دوباره از استفاده نموده است.

حیدری در خصوص اینکه پرسپولیس گزینه ای برای جانشینی جونیور ندارد هم گفت: این حرف را قبول ندارم. در خط حمله پارسال هم مواقعی کنار علیپور از سیامک نعمتی و بشار رسن و مهدی ترابی استفاده می شد که جواب هم می داد و خوب بازی می کردند. همین بشار رسن انقدر به او بازی نرسیده که دارد از فرم خارج می شود. پرسپولیس 2-3 هافبک رونده رو به جلو دارد که نمی توانند نفوذ نمایند و در چنین جایی مهاجم باید فضاسازی کند که یکی مثل جونیور نه در دفاع نه در حمله و شم گلزنی پیروز عمل نکرد و نمی تواند به تیم یاری کند و در این شرایط تیم بزرگی مثل پرسپولیس ضربه می خورد.

وی در خصوص عملکرد خوب شایان مصلح و اینکه پرسپولیسی ها عقیده دارند از دست دادن او اشتباه بود، گفت: شایان مصلح در پرسپولیس زحمت کشید و بنا به سلیقه مربی از تیم کنار گذاشته شد. او دیروز هم بازی خوبی به نمایش گذاشت ولی دیگر بازیکن تیم نیست حرف ها نباید مطرح شود. پرسپولیس بازیکنان خوب و با کیفیتی دارد ولی از آنها درست استفاده نمی شود که این ها به تفکرات کالدرون برمی شود. او از هفته اول تغییری در سیستم پرسپولیس داد که تیم با آن بیگانه بود. پرسپولیس از 2-4-4 لوزی به 1-4-1-4 تغییر سیتم داد که هنوز در تیم جا نیافتاده است. ما یک جلسه با تیم کلاس مربیگری مربیگری A سر تمرین پرسپولیس رفتیم و دیدم که فشار تمرینات زیاد است. در تمرینات فشار باید جوری باشد بازیکن سرحال باشد ولی در 5 بازی گذشته پرسپولیس در هچیکدام تیم را سرحال ندیدم.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه چرا مثل سابق مربی تا چند هفته بعد از دربی بیمه نمی شود و یک بازی بعد از فزونی مقابل استقلال این همه انتقاد از کالدرون انجام می شود هم گفت: مردم دیگر مثل سابق صرفاً تماشاگر نیستند و فوتبال را می فهمند. این تیم از هفته اول سرحال نیست و خوب بازی نمی نماید و تا الان در 5 هفته شاید به اندازه انگشت دو دست موقعیت نساخته است. تیم مشکل دارد و فقط تمام تمرکزش روی عمق تیم های حریف گذاشته شده است و تیم هایی که خط هافبک قوی دارند می توانند این پلن را خنثی نمایند و کالدرون پلن B هم برای خروج از شرایط بازی ندارد.

حیدری در خصوص اینکه عده ای از طرفداران پرسپولیس خواستار بازگشت برانکو هستند، گفت: اصلاً من این چیزها را قبول ندارم. برانکو برای پرسپولیس زحمت کشید در مجموعه نیست و همه ما می دانیم بالاخره یک روزی برمی شود ولی در حال حاضر باید به تیم یاری کنیم و اسم برانکو نباید مطرح شود. خود کالدرون هم باید یاری کند و دست از لجبازی در بعضی موارد مثل بازی دادن به جونیور بردارد و امید دارم شرایط بهتر می شود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 411

به "سپهر حیدری: کالدرون با بازی دادن به جونیور روی اعصاب 40 میلیون پرسپولیسی راه می رود، پرسپولیس در5 بازی روی هم 10 موقعیت گل نساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپهر حیدری: کالدرون با بازی دادن به جونیور روی اعصاب 40 میلیون پرسپولیسی راه می رود، پرسپولیس در5 بازی روی هم 10 موقعیت گل نساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید